Grand Espace z belgii

Chwalimy sie swoimi pojazdami. Zdjecia, filmiki itd.
Rafałek
Posty: 223
Rejestracja: 1 rok temu
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Moje auto: Espace IV 2.0 dCi M9R
Grand: Tak
Rok produkcji: 2009
LPG: Nie
Kontakt:

Re: Grand Espace z belgii

Post autor: Rafałek » 8 miesięcy temu

Badanie techniczne obnażyło bolączkę jaką były wypracowane tuleje wahaczy oraz zużyte sworznie. Jeden był bardzo miękki a drugi miękki. Nic nie stukało chociaż było słychać już trzeszczenie. Tuleje stabilizatora też już nie trzymały tak jak powinny. Po odczepieniu łączników drążek opadł -nie był trzymany przez gumy. Tak więc na 180tys km auto dostało nowe tuleje sanek (OEM), tuleje wahaczy (lemfoerder) sworznie wahaczy (TRW), łączniki stabilizatora (sasic), gumy stabilizatora (OEM), ustawiono zbieznosc, przetoczono tarcze hamulcowe, zmierzono bicie piast i tarcz przy montażu oraz zmieniono olej w skrzyni biegów. Różnica w prowadzeniu się Renaty kolosalna

Rafałek
Posty: 223
Rejestracja: 1 rok temu
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Moje auto: Espace IV 2.0 dCi M9R
Grand: Tak
Rok produkcji: 2009
LPG: Nie
Kontakt:

Re: Grand Espace z belgii

Post autor: Rafałek » 8 miesięcy temu

Dziś w wolnej chwili zmieniłem żaróweczki w panelu sterowania elektrycznymi szybami w drzwiach kierowcy. Niestety porwalem jednego kondonika i muszę go gdzieś dokupić bo jeden klawisz świeci jaśniej i na żółto. Dodatkowo umyłem całe autko z zewnątrz i wewnątrz.
Udało mi się również rozruszać relingi - w związku z czym zostały przesunięte tam gdzie chciałem żeby były od zawsze
Obrazek
Obrazek

Gdzie kupić gumowe osłonki żaróweczek??

Rafałek
Posty: 223
Rejestracja: 1 rok temu
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Moje auto: Espace IV 2.0 dCi M9R
Grand: Tak
Rok produkcji: 2009
LPG: Nie
Kontakt:

Re: Grand Espace z belgii

Post autor: Rafałek » 8 miesięcy temu

No to pany muszę się pochwalić czyms ciekawym

Pojechałem na hamownie,
152KM i 310nm po pierwszym hamowaniu - zdrowy motor trzyma parametry fabryczne.

Program
180,5KM 390nm - to co teraz robi ten samochód to magia:)

drdave
Posty: 1367
Rejestracja: 5 lata temu
Imię: dr_dave
Lokalizacja: Kielce
Województwo: Świętokrzyskie
Moje auto: Espace IV 3.5 V6 24V V4Y
Grand: Tak
Rok produkcji: 2004
LPG: Tak
Kontakt:

Re: Grand Espace z belgii

Post autor: drdave » 8 miesięcy temu

Wymień te żarówki na ledy. Tylko ledy z opornikiem bo ledy na 12v padają jak muchy. Jest toturial na forum. Te kupne żarówki są tak mało żywotne jak te ledy na 12v.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka


Rafałek
Posty: 223
Rejestracja: 1 rok temu
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Moje auto: Espace IV 2.0 dCi M9R
Grand: Tak
Rok produkcji: 2009
LPG: Nie
Kontakt:

Re: Grand Espace z belgii

Post autor: Rafałek » 8 miesięcy temu

drdave pisze:
8 miesięcy temu
Wymień te żarówki na ledy. Tylko ledy z opornikiem bo ledy na 12v padają jak muchy. Jest toturial na forum. Te kupne żarówki są tak mało żywotne jak te ledy na 12v.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Tylko diody nie reagują w taki sam sposób na zmniejszenie jasności podświetlenia. Efekt może być taki że po ściemnieniu podświetlenia na maksa klawisze podświetlane diodami dalej będą bardzo mocno świecić. Podoba mi się oryginalne równomierne działanie wszystkich elementów

Rafałek
Posty: 223
Rejestracja: 1 rok temu
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Moje auto: Espace IV 2.0 dCi M9R
Grand: Tak
Rok produkcji: 2009
LPG: Nie
Kontakt:

Re: Grand Espace z belgii

Post autor: Rafałek » 8 miesięcy temu

Rafałek pisze:
8 miesięcy temu
No to pany muszę się pochwalić czyms ciekawym

Pojechałem na hamownie,
152KM i 310nm po pierwszym hamowaniu - zdrowy motor trzyma parametry fabryczne.

Program
180,5KM 390nm - to co teraz robi ten samochód to magia:)
Obrazek

Rafałek
Posty: 223
Rejestracja: 1 rok temu
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Moje auto: Espace IV 2.0 dCi M9R
Grand: Tak
Rok produkcji: 2009
LPG: Nie
Kontakt:

Re: Grand Espace z belgii

Post autor: Rafałek » 6 miesięcy temu

Szanowni państwo,

Wymienione elementy gumowo metalowe w zawieszeniu a tarcze znowu się zwichrowały.
Teraz stare pozostały jedynie amortyzatory, sprężyny i łożyska kolumn mcpersona. Co można jeszcze zweryfikować żeby nie zmieniac Tarcz bez sensu???

Rafałek
Posty: 223
Rejestracja: 1 rok temu
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Moje auto: Espace IV 2.0 dCi M9R
Grand: Tak
Rok produkcji: 2009
LPG: Nie
Kontakt:

Re: Grand Espace z belgii

Post autor: Rafałek » 6 miesięcy temu

Pękła mi sprężyna zawieszenia przedniego strona prawa. Jakiej marki sprężyny kupić?

Rafałek
Posty: 223
Rejestracja: 1 rok temu
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Moje auto: Espace IV 2.0 dCi M9R
Grand: Tak
Rok produkcji: 2009
LPG: Nie
Kontakt:

Re: Grand Espace z belgii

Post autor: Rafałek » 6 miesięcy temu

No i po robocie
LESJÖFORS 4072947 - sprężyny
KYB 339734 - amortyzatory
SNR KB655.13 - zestaw mocowania
KYB 910092 - osłony amortyzatorów kpl
Wyszlo drogo, ale auto prowadzi się wyśmienicie.

Teraz bardzo czuć że tył też wypada wymienić

Rafałek
Posty: 223
Rejestracja: 1 rok temu
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Moje auto: Espace IV 2.0 dCi M9R
Grand: Tak
Rok produkcji: 2009
LPG: Nie
Kontakt:

Re: Grand Espace z belgii

Post autor: Rafałek » 5 miesięcy temu

No i panowie musiałem zmienić zarniki w xenonach. Kupiłem bosma 6000k. Świeca fajnie ale światła jest jakby mniej niż przy 4300k :(

Awatar użytkownika
m_adam
Posty: 4603
Rejestracja: 6 lata temu
Imię: Adam
Lokalizacja: Wawer
Województwo: -----
Moje auto: Avantime 3.0 V6 24V L7X
Grand: Nie
Rok produkcji: 2002
LPG: Nie
Kontakt:

Grand Espace z belgii

Post autor: m_adam » 5 miesięcy temu

Bardzo dobre odczucie. Tak jest, że są bardziej bajeranckie zimne ale mniej widać w tym świetle.
Oko ludzkie słabo odbiera niebieskie barwy. Bardzo dobrze to można odczuć przy niebieskich neonach.
Natomiast oko świetnie radzi sobie z zółciami. Dlatego np autobusy maja żółte numery linii bo je świetnie z daleka widzimy.

Awatar użytkownika
espacelk
Posty: 1919
Rejestracja: 3 lata temu
Imię: Rafał
Lokalizacja: Ełk
Województwo: Warminsko-mazurskie
Moje auto: Espace IV 3.0 V6 24V dCi P9X
Grand: Tak
Rok produkcji: 2003
LPG: Nie
Kontakt:

Re: Grand Espace z belgii

Post autor: espacelk » 5 miesięcy temu

Rafałek pisze:
5 miesięcy temu
No i panowie musiałem zmienić zarniki w xenonach. Kupiłem bosma 6000k. Świeca fajnie ale światła jest jakby mniej niż przy 4300k :(
kelwiny nie mają nic do lumenów, a lumeny są wprost proporcjonalne do ceny.
Wiele osób się już przekonało, że po "spaleniu" jednej sztuki i świecąc jednym "starym" okiem światła bywa dużo więcej niż na dwóch nowych żarnikach.
Dlatego jeśli chcesz dobrze widzieć kup coś klasy oryginału

Awatar użytkownika
m_adam
Posty: 4603
Rejestracja: 6 lata temu
Imię: Adam
Lokalizacja: Wawer
Województwo: -----
Moje auto: Avantime 3.0 V6 24V L7X
Grand: Nie
Rok produkcji: 2002
LPG: Nie
Kontakt:

Grand Espace z belgii

Post autor: m_adam » 5 miesięcy temu

Kelwiny są mierzalne masz rację. Ale nie ma na pudełku skali czułości ludziego oka względem barw. Tego się z paczki żarnika nie dowiesz chociaż porównasz lumeny, luxy czy kandele.
Zerknij sobie proszę i widać 80% dla żółtej barwy i jakieś 35% dla jasnoniebieskiej

]Obrazek

bergman
Posty: 2037
Rejestracja: 4 lata temu
Imię: Marcin
Lokalizacja: Płock
Województwo: Mazowieckie
Moje auto: Espace IV 3.5 V6 24V V4Y
Grand: Nie
Rok produkcji: 2010
LPG: Tak
Kontakt:

Re: Grand Espace z belgii

Post autor: bergman » 5 miesięcy temu

U mnie jeden palnik po stronie pasażera robi się fioletowy i widzę ogromną różnicę na minus względem strony kierowcy. A żeby było ciekawiej, to od strony pasażera mam wsadzoną fabrycznie nową soczewkę z odbłyśnikiem. Przy słabym palniku nic to nie daje.

Awatar użytkownika
m_adam
Posty: 4603
Rejestracja: 6 lata temu
Imię: Adam
Lokalizacja: Wawer
Województwo: -----
Moje auto: Avantime 3.0 V6 24V L7X
Grand: Nie
Rok produkcji: 2002
LPG: Nie
Kontakt:

Grand Espace z belgii

Post autor: m_adam » 5 miesięcy temu

Po 15 latach nie ma co się oszukiwać. Odbłyśniki będą wypalone, soczewki brudne. Do tego żarniki nie nowe lub tanie i dobrze nie będzie. Na własnym doświadczeniu po regeneracji lamp i założeniu Osram stwierdzam że teraz to ja widzę. Przed była padaczka że za miasto nocą nie jeździłem.
Niestety koszt 400+400.

Awatar użytkownika
espacelk
Posty: 1919
Rejestracja: 3 lata temu
Imię: Rafał
Lokalizacja: Ełk
Województwo: Warminsko-mazurskie
Moje auto: Espace IV 3.0 V6 24V dCi P9X
Grand: Tak
Rok produkcji: 2003
LPG: Nie
Kontakt:

Re: Grand Espace z belgii

Post autor: espacelk » 5 miesięcy temu

m_adam pisze:
5 miesięcy temu

Zerknij sobie proszę i widać 80% dla żółtej barwy i jakieś 35% dla jasnoniebieskiej
Mylisz dwa pojęcia a mianowicie barwa wyrażona w kelwinach a długość wiązki światła w nm. To zupełnie co innego.
Te wykres co podałeś ma znaczenia dla fotosyntezy roślin i do absolutnie niczego poza tym.
To jak odbieramy barwy jest sprawą indywidualną i to co dla jednego jest fioletem dla drugiego jest czerwone.
Jeden woli światło błękitne drugi fioletowe trzeci niebieskie istotna jest jego ilość mnożona razy dwa bo mamy dwie lampy.

Awatar użytkownika
m_adam
Posty: 4603
Rejestracja: 6 lata temu
Imię: Adam
Lokalizacja: Wawer
Województwo: -----
Moje auto: Avantime 3.0 V6 24V L7X
Grand: Nie
Rok produkcji: 2002
LPG: Nie
Kontakt:

Re: Grand Espace z belgii

Post autor: m_adam » 5 miesięcy temu

Ot różnica zdań. Przytoczylem fakty. Opis wykresu jest dla mnie jednoznaczny i nie mówi o fotosyntezie :D
Kończę aby koledze wątku nie zaśmiecać.
Miłego wieczoru.

Awatar użytkownika
LatajacySlon
Posty: 348
Rejestracja: 5 lata temu
Imię: Michał
Lokalizacja: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Moje auto: Avantime 3.0 V6 24V L7X
Grand: Nie
Rok produkcji: 2002
LPG: Nie
Kontakt:

Re: Grand Espace z belgii

Post autor: LatajacySlon » 5 miesięcy temu

espacelk pisze:
5 miesięcy temu
m_adam pisze:
5 miesięcy temu

Zerknij sobie proszę i widać 80% dla żółtej barwy i jakieś 35% dla jasnoniebieskiej
Mylisz dwa pojęcia a mianowicie barwa wyrażona w kelwinach a długość wiązki światła w nm. To zupełnie co innego.
Te wykres co podałeś ma znaczenia dla fotosyntezy roślin i do absolutnie niczego poza tym.
To jak odbieramy barwy jest sprawą indywidualną i to co dla jednego jest fioletem dla drugiego jest czerwone.
Jeden woli światło błękitne drugi fioletowe trzeci niebieskie istotna jest jego ilość mnożona razy dwa bo mamy dwie lampy.
Mylisz pojęcia :)
Subiektywne odbieranie koloru a długość fali - długość jest bezwzględna dla danego koloru, a to czy ty widzisz w nim czerwony czy różowy to inna para kaloszy. Czyli IMO Adam ma rację, a Rafał blefuje ;)

Rafałek
Posty: 223
Rejestracja: 1 rok temu
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Moje auto: Espace IV 2.0 dCi M9R
Grand: Tak
Rok produkcji: 2009
LPG: Nie
Kontakt:

Re: Grand Espace z belgii

Post autor: Rafałek » 5 miesięcy temu

Po dwóch tygodniach jazdy stwierdzam że niebieskie lampy to średni pomysł. Jak już się wygrzały swieca zdecydowanie lepiej ale nadal tyłka nie urywa

Rafałek
Posty: 223
Rejestracja: 1 rok temu
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Moje auto: Espace IV 2.0 dCi M9R
Grand: Tak
Rok produkcji: 2009
LPG: Nie
Kontakt:

Re: Grand Espace z belgii

Post autor: Rafałek » 4 miesięcy temu

Jakaś menda, gnój skończony ukradła mi światła do jazdy dziennej. Czy znacie światła marki horpol ldr2106??Obrazek

https://zemot.com.pl/pl/p/Lampy-jazdy-d ... R-2106/845

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość