Srebrny Staruszek E3 z Wrocławia

Chwalimy sie swoimi pojazdami. Zdjecia, filmiki itd.

Topic author
Mikolaj127
Posty: 43
Rejestracja: 4 years ago
Imię: Mikson
Lokalizacja: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Moje auto: Zamierzam kupić
Grand: Nie
Rok produkcji: 2002
Kontakt:

Srebrny Staruszek E3 z Wrocławia

Post autor: Mikolaj127 »

Witam serdecznie szanowne forumowe Grono :)

Dość długo to trwało, ale po ponad roku w końcu przyszedł czas na decyzję i zakup - rodzina powiększona i już nie mieścimy się w 406 kombi :)

Dotychczas woziliśmy się takim (i wciąż będziemy się wozić):

Obrazek

https://lh3.googleusercontent.com/pw/AL ... authuser=0

Teraz do bazy dołączył srebrny E3 przedliftowy, z poczciwym dieslem pod maską, czyli 2.2 dt.

Samochód zakupiłem z zabudową kamperową (która de facto jest na sprzedaż) i mimo wizualnego zmęczenia przemówił do mnie znakomitą pracą silnika, nowymi sankami zawieszenia i ogromem porobionych rzeczy typowo mechanicznych.

Obrazek

https://photos.google.com/share/AF1QipM ... U5elh5WnZB

Obrazek
https://photos.google.com/share/AF1QipM ... U5elh5WnZB

Więcej zdjęć wkrótce wrzucę :)

Auto stoi na pięknych 18 calowych felgach z Avantime'a, opony 245/45 R18 są już trochę za duże, poza tym stan śmietnik więc wpadają 225/45. Silnik po 3 tygodniach stania odpalił od strzała, lepiej jak mój HDi, lepiej też chodzi (tylko głośniej niestety, jak na starego klekota przystało).

Porobione uszczelniacze zaworowe, turbina zregenerowana, rozrząd zmieniony, dwumasa tyle co zmieniona na sztywne koło, sanki zmienione, hamulce doprowadzone do ładu, zmienione przewody sztywne i elastyczne.
Nowa chłodnica wody.

W najbliższym czasie czekają mnie jednak prace związane z:

- wymianą przedniej szyby (jest oryginalna ale mega już porysowana)
- wymiana lamp na poliftowe
- regeneracja zawiasów w drzwiach (strasznie mnie denerwuje opadanie drzwi - komplet zawiasów przednich pojechał do naprawy)
- naprawa usterki klimy - przy jeździe w mieście po chwili zapala się alarm przegrzania - jak wyłączę klimę, znika po 5 sekundach, natomiast na autostradzie nic złego się nie dzieje
- wymiana żarówek w liczniku
- sprawdzenie tulei sanek przednich i zawieszenia - niby były wymieniane, ale przy przyspieszaniu ewidentnie ściąga
- jakieś audio porządne zrobić
- sprężyny obniżające wrzucić
- czyszczenie parownika zrobić (nie mam pojęcia jak) i wymienić nagrzewnice, bo nie były ruszane...
- wymienić folię przyciemniającą szyby bo komuś ewidentnie coś nie pykło...
- zmienić przełożenia w skrzyni biegów (4 i 5) na dłuższe albo jakąś inną skrzynię wrzucić lub skrzynię 6 może...
- dodać trochę mocy do tej poczciwej maszyny - choć też nie wiem jeszcze jak, sam się nie podejmę, a wszyscy tunerzy tylko elektronikę potrafią chipować, a starego diesla to już nikt nie umie :roll:

A dalej zobaczymy, co jeszcze przyjdzie na myśl :)

Aha, w międzyczasie wymieniłem antenę dachową, bo stara już podciekała, i uszczelkę podszybia, bo po każdym większym deszczu silnik mokry...

Pierwsze trasy porobione, niedługo sprawdzę spalanie. Niestety mój rocznik 1998 nie posiada komputera pokładowego więc pozostaje pomiar rzeczywisty...



RomanzRudy
Posty: 888
Rejestracja: 10 years ago
Imię: Roman
Lokalizacja: SL - Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
Moje auto: Espace IV 2.0 T F4R
Grand: Tak
Rok produkcji: 2004
Kontakt:

Srebrny Staruszek E3 z Wrocławia

Post autor: RomanzRudy »

zazdroszczę, miałem takiego granda z tym silnikiem i bardzo miło go wspominam,



Topic author
Mikolaj127
Posty: 43
Rejestracja: 4 years ago
Imię: Mikson
Lokalizacja: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Moje auto: Zamierzam kupić
Grand: Nie
Rok produkcji: 2002
Kontakt:

Srebrny Staruszek E3 z Wrocławia

Post autor: Mikolaj127 »

Co do auta to silnik igła, chodzi o niebo lepiej niż mój nowszy 2.0 HDi, no może pomijając ten klekot :D

Niestety auto w przeszłości było mega mocno rzeźbione, co wyszło po demontażu błotników celem ich wymiany.

Będzie robione: oczyszczanie z powierzchownej korozji, zabezpieczanie wszystkiego, wklejanie niepołamanych błotników i progów, wycinanie szyb, oczyszczanie i zabezpieczanie ramy, nowa szyba czołowa, wymiana zawiasów drzwi na poliftowe po regeneracji, wymiana chłodnicy klimatyzacji, prawdopodobnie będzie też demontaż deski rozdzielczej, czyszczenie kombajnu z parownikiem oraz wygłuszenie całego przodu, także zabawy nie powiem ile...

:roll:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek



Topic author
Mikolaj127
Posty: 43
Rejestracja: 4 years ago
Imię: Mikson
Lokalizacja: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Moje auto: Zamierzam kupić
Grand: Nie
Rok produkcji: 2002
Kontakt:

Srebrny Staruszek E3 z Wrocławia

Post autor: Mikolaj127 »

Zakres prac coraz bardziej się rozszerza...

Obrazek

Obrazek

Obrazek


W międzyczasie okazało się, że licznik już mocno dogorywa, ścieżki poprzepalane i polutowane (jednym słowem druciarstwo)... Trzeba było więc myśleć o wymianie i zupełnie przypadkiem udało mi się kupić całkowicie nowy, OE licznik do przedlifta, jeszcze na 4 wtyczki, czyli do 24 letniego auta....
Co za fart 8-)

Obrazek

Obrazek

Obrazek



Topic author
Mikolaj127
Posty: 43
Rejestracja: 4 years ago
Imię: Mikson
Lokalizacja: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Moje auto: Zamierzam kupić
Grand: Nie
Rok produkcji: 2002
Kontakt:

Srebrny Staruszek E3 z Wrocławia

Post autor: Mikolaj127 »

Idziemy za ciosem, blacha poprawiona, oczyszczona i przygotowana do montażu ale siłą rozpędu zdemontowana została deska rozdzielcza... :? :? :?

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Od razu zaznaczę, że nie targnąłbym się na to, gdyby nie to, że są zdemontowane przednie szyby i drzwi - w przeciwnym razie sprawa raczej niewykonalna...

Będzie wymiana nagrzewnic, dokładne mycie parownika i sprawdzenie szczelności, do tego wygłuszenie całego przodu, żeby dźwięk pracy silnika 2.2 dt był bardziej znośny w naszych trasach ;)

Oczywiście pojawiły się niespodzianki jak rdza na podłodze przed kierowcą i na podnóżku/podstopnicy czy jak jej tam, ale to jest rdza od mokrego dywanika, bo od spodu wszystko zdrowe, a tylko właśnie z zewnątrz korozja :)



Eule
Posty: 259
Rejestracja: 6 years ago
Imię: Marcin
Lokalizacja: UK
Województwo: Małopolskie
Moje auto: Espace IV 2.0 T F4R
Grand: Tak
Rok produkcji: 2005
Kontakt:

Srebrny Staruszek E3 z Wrocławia

Post autor: Eule »

Zdjęcia interesujące tylko szkoda że nie można ich powiększyć, mam same miniatury



Topic author
Mikolaj127
Posty: 43
Rejestracja: 4 years ago
Imię: Mikson
Lokalizacja: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Moje auto: Zamierzam kupić
Grand: Nie
Rok produkcji: 2002
Kontakt:

Srebrny Staruszek E3 z Wrocławia

Post autor: Mikolaj127 »

Eule pisze: 1 year ago Zdjęcia interesujące tylko szkoda że nie można ich powiększyć, mam same miniatury
A to poniżej Kolega widzi?

Obrazek

Bo u mnie się normalnie powiększają miniatury i nie wiem, jak to zmienić :/

Ewentualnie tu są zdjęcia:

https://photos.app.goo.gl/odJB8B9ATEwmhG539



Topic author
Mikolaj127
Posty: 43
Rejestracja: 4 years ago
Imię: Mikson
Lokalizacja: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Moje auto: Zamierzam kupić
Grand: Nie
Rok produkcji: 2002
Kontakt:

Srebrny Staruszek E3 z Wrocławia

Post autor: Mikolaj127 »

No to jeszcze raz wrzucam foty :)

Może teraz będą widoczne.

Do tej porty udało się tyle:

Zdemontowano błotniki, progi, maskę, szyby przednie i trójkątną
Konstrukcja została wyczyszczona, ogniska rdzy usunięte
Wyprostowano wgnieciony próg, zrobiona wstawka przy tylnym kole (kawałek był skorodowany)
Całość zabezpieczona epoksydem oraz pomalowana
Wstawiona nowa szyba przód (koszt 700 zł z montażem)
Nowa antena (stara przeciekała)
Zdemontowano całą deskę rozdzielczą
Wygłuszona ściana grodziowa, słupki i podłoga przód (maty STP oraz pianka samoprzylepna, na to wróciło fabryczne wygłuszenie)
Wymienione obie nagrzewnice
Zregenerowane zawiasy przednich drzwi
Nowy licznik [nówka OE]
Swap hamulców na dwutłoczkowe
Zaciski zregenerowane
Nowe tarcze i klocki ATE
Nowe 3 poduszki mocowania silnika
Wygłuszone drzwi przednie
Wstawione głośniki JBL 165 mm w miejsce fabrycznych w drzwiach
Nowy tłumik środkowy
Nowe wahacze przód (w starych ktoś zaspawał sworznie :/ )
Nowa chłodnica wody
Nowa chłodnica klimatyzacji
Nowy osuszacz
Wymienione wentylatory i wiązkę na inny zestaw używany [u mnie rzeźba była porobiona]
Lampy przednie wrzucone od polifta
Wymieniona uszczelka maski

I jeszcze pewnie parę innych drobiazgów, o których zapomniałem :)
Załączniki
319815604_1648924988843976_4334129507594997467_n.jpg
313976132_420882060239733_5644575753664549224_n.jpg
313797028_450868860450062_8945316167821307444_n.jpg
313780686_556857493108806_3956884821721198881_n.jpg
314027415_1058771408151254_2667952938345222829_n.jpg
314590423_657376519261188_7120009104928847102_n.jpg
314428000_802156954229835_1761376136284793991_n.jpg
315014217_1853760325015893_7284958088871814038_n.jpg
315462087_646457007163679_6370936870302064403_n.jpg
319602658_835191464452112_5529712499451479808_n.jpg
320228960_3300369290180948_7747297511068835220_n.jpg
316579874_719473916227138_5024390844554605483_n.jpg
316615165_1307425656741283_65622584480399294_n.jpg
319180445_489769179710754_1220470541039460668_n.jpg
319846568_1757473844648267_286768364192067795_n.jpg
318966661_625857579336052_6645597614937877509_n.jpg
318015344_821113365626744_2444728952980257366_n.jpg
318857462_1141743290035579_1466807136873760413_n.jpg
320658406_518116006754718_7593972899031577449_n.jpg
319343196_867143381294764_4986791626176827783_n.jpg



Eule
Posty: 259
Rejestracja: 6 years ago
Imię: Marcin
Lokalizacja: UK
Województwo: Małopolskie
Moje auto: Espace IV 2.0 T F4R
Grand: Tak
Rok produkcji: 2005
Kontakt:

Srebrny Staruszek E3 z Wrocławia

Post autor: Eule »

Teraz zdjęcia działają jak należy



Topic author
Mikolaj127
Posty: 43
Rejestracja: 4 years ago
Imię: Mikson
Lokalizacja: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Moje auto: Zamierzam kupić
Grand: Nie
Rok produkcji: 2002
Kontakt:

Srebrny Staruszek E3 z Wrocławia

Post autor: Mikolaj127 »

Czas na pierwsze podsumowanie prac, a trochę tego się nazbierało...

Co zostało zrobione dokładnie:

- Zdemontowano błotniki, progi, maskę, szyby przednie i trójkąty
- oczyszczono z powierzchownej korozji ramę szyby [w jednym miejscu był przeciek który ktoś kiedyś zakleił, w jednym miejscu był przedmuch powietrza a w wielu innych klej przez korozję ledwo trzymał]
- zabezpieczono i polakierowanano wszystkie odkryte powierzchnie
- wyprostowano lekko wgięty próg
- zabezpieczono blachy wzmacniające przyklejone do błotników
- nowe poduszki silnika
- nowe wahacze z tulejami i końcówkami
- nowe osłony amortyzatorów
- nowe odboje
- nowe łożyska McPersona
- naprawione talerze pod spręzynami [spawanie, zabezpieczanie, malowanie]
- nowy olej w skrzyni biegów i uszczelniacz półosi
- nowy tłumik końcowy
- montaż zacisków dwutłoczkowych po pełnej regeneracji
- nowe większe tarcze i klocki [ATE]
- dystanse przód [zarówno felgi 18 z E4, jak i 16 z Laguny mają za małe ET na te zaciski]
- nowy łącznik stabilizatora
- wymiana przednich wentylatorów po druciarzach
- poprawienie mocowania zestawu chłodnic
- dołożenie brakującej wiązki halogenów
- wymiana halogenów i lamp przednich na poliftowe
- wymiana pompki spryskiwaczy, nowe wężyki, naprawa uszkodzonej wiązki po druciarzach
- nowe nagrzewnice wnętrza (obie, były jeszcze OE zamontowane)
- wyciszenie wnętrza [ściana grodziowa, podłoga przód, słupki, drzwi przednie]
- nowy licznik [OE, nieużywany]
- dołożenie lusterka fotochrom z wyświetlaczem (w trakcie podłączania)
- wymiana radioodtwarzacza na Kenwood KDC450DAB (na szczęście w schowku) oraz głośników przód [drzwi na 165 mm oraz deska]
- nowa szyba czołowa
- dołożenie filtrów powietrza (nie było w ogóle zamontowanych)
- nowa antena dachowa (stara puszczała trochę wody, przez co po kablu zaciekało aż na daszek przeciwsłoneczny pasażera)
- wymieniono fotele 2 i 3 rzędu na wersję z ISOFIX
- wymienione żarówki cofania na LED [mega różnica]
- ustawienie zbieżności
- wymiana lampek na model ze Scenica I (dużo lepsze)
I jeszcze pewnie trochę zapomnianych drobiazgów

Do zrobienia pozostaje:
- wymiana klapy tył
- znalezienie nieszczelności klimatyzacji
- spróbować usunąć mruganie prędkościomierza w liczniku
- spróbować uruchomić komputer [2.2 dT]
- zamontować dłuższy pas 3 rzędu [potrzebny do zapinania fotelika na środku, pas nowy ze zwijaczem od firmy produkującej pasy dla motoryzacji]
- wymienić tylną klapę [ta ma pęknięcie]
- wymienić folię przyciemniającą na szybach [ta jest dramat]
- wymienić olej [z filtrem]

a na resztę przyjdzie czas :D
Załączniki
326028196_1128145421209754_5594552810190293898_n.jpg
320572620_762263228835875_8692815969568749130_n.jpg
325853478_434186992182492_2943936953167777286_n.jpg
325940506_722059209466915_8741697434679260070_n.jpg
325885428_742433776943934_7388690331480010919_n.jpg
325361335_747371043678268_5419385168452356537_n.jpg
324955881_1326463011510103_2091001466282339973_n.jpg
324961435_1202384220687634_9190149471098573665_n.jpg
324920138_948927882754575_2367212524167708212_n.jpg
325038675_882829826198671_5866269563650068607_n.jpg
324895714_1036938340600257_6797409488592067695_n.jpg
324739187_1140319243352578_610139790378149413_n.jpg
324904771_687886836129823_6336501114230518020_n.jpg
323931576_1426054368263585_902503432018255322_n.jpg
321905498_719856569505707_8895952218756689263_n.jpg
324218380_3348845632028801_2591453573367425580_n.jpg



Topic author
Mikolaj127
Posty: 43
Rejestracja: 4 years ago
Imię: Mikson
Lokalizacja: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Moje auto: Zamierzam kupić
Grand: Nie
Rok produkcji: 2002
Kontakt:

Srebrny Staruszek E3 z Wrocławia

Post autor: Mikolaj127 »

Mała rzecz a cieszy :D
Załączniki
20230222_002005.jpg
20230222_001954.jpg



Topic author
Mikolaj127
Posty: 43
Rejestracja: 4 years ago
Imię: Mikson
Lokalizacja: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Moje auto: Zamierzam kupić
Grand: Nie
Rok produkcji: 2002
Kontakt:

Srebrny Staruszek E3 z Wrocławia

Post autor: Mikolaj127 »

Z Renault co chwilę trzeba robić porządki, niestety jego stan nie był tak dobry, jak się pierwotnie zakładało...

Na początek nierówna walka z klimatyzacją. Auto miało już zamontowaną nową chłodnicę klimatyzacji i zamontowany nowy osuszacz.
Pomijając rzeźbę z instalacją wentylatorów i mocowaniem chłodnicy, po wcześniejszych grubych pracach samochód zaczął jeździć zimą, więc dopiero na wiosnę zachciało się nam używać klimatyzacji. No i oczywiście nie trzyma ciśnienia, więc auto do sprawdzenia na warsztat od klimy.

Diagnoza nie była dobra, ale zawsze mogło być gorzej. Na szczęście nie był do parownik pod deską rozdzielczą bo bym się chyba załamał :lol:
Nieszczelność wyszła na rurkach alu, które za silnikiem wchodzą do ściany grodziowej i łączą się z parownikiem. Musieliśmy przy rozbieraniu i składaniu wzruszyć je trochę i strzeliły, na szczęście warsztat po dużej ilości przekleństw uporał się z ich demontażem i naprawą.

Auto pochodziło tydzień i znów klima się nie włącza :/

Diagnoza nr 2 - po uruchomieniu klimy i wzroście ciśnienia poddał się kolejny słaby element, mianowicie wycieki na sprężarce. Poszła więc do regeneracji, żeby już zrobić porządnie, poza tym używka do takiego auta raczej byłaby w stanie mocno niepewnym.

Po naprawie auto pochodziło przez parędziesiąt minut i jak to mówią do trzech razy sztuka - poddał się kolejny element, tym razem kolanko na wejściu do chłodnicy, przeżarte. Warsztat coś marudził, że tu są niestandardowe wymiary wszystkiego ale dorobił odpowiednią rurkę i teraz już od 2 miesięcy wszystko śmiga aż miło, a raczej aż chłodno :)
Załączniki
image000000(9).jpg
image000000(9).jpg



Topic author
Mikolaj127
Posty: 43
Rejestracja: 4 years ago
Imię: Mikson
Lokalizacja: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Moje auto: Zamierzam kupić
Grand: Nie
Rok produkcji: 2002
Kontakt:

Srebrny Staruszek E3 z Wrocławia

Post autor: Mikolaj127 »

Przeżarte kolanko
Załączniki
IMG_20230426_104254_01.jpg



Topic author
Mikolaj127
Posty: 43
Rejestracja: 4 years ago
Imię: Mikson
Lokalizacja: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Moje auto: Zamierzam kupić
Grand: Nie
Rok produkcji: 2002
Kontakt:

Srebrny Staruszek E3 z Wrocławia

Post autor: Mikolaj127 »

Niestety warsztat zaliczył minusa, choć klimę ogarnęli to nie wspomnieli, że pasek wielorowkowy woła o pomstę do nieba, a napinacz trzyma się na słowo honoru tylko...
Ja się zorientowałem, kiedy nagle zaczęły wydobywać się z paska jego dziwne dźwięki. Pasek cały sparciały, popękany, a napinacz rozsypał się w rękach po demontażu - cud, że wytrzymał trasę, a zrobiliśmy prawie 1500 km... :?

Żeby nie było też tak pięknie i kolorowo, to koszt napinacza horrendalny, a sa przecież jeszcze inne rolki. Ostatecznie udało mi się kupić cały zestaw (pasek, rolki, napinacz) od Gates'a za 850 zł...

A później zaczęły się schody. Po pierwsze, demontaż... Jedna rolka, ta z regulacją mimośrodową jest w takim miejscu, że nie udał się nam jej zdemontować... :/ jest za blisko lewego kielicha (patrząc od przodu auta) i nie ma jak włożyć klucza, poza tym i tak nie wyjdzie, bo nie ma jak odsunąć silnika - trzeba byłoby ściągać sanki i wyjeżdżać silnikiem w dół chyba... :cry: W górę blokuje już podszybie...

Na szczęście ta rolka akurat nie wydawała się zużyta, kręciła się ładnie i cicho także postanowiliśmy, że póki co zostanie na aucie do momentu dorobienia ultra płaskiego imbusa i zorganizowania sił na wyjechanie silnikiem w dół...

Pasek wpadł, wszystko po VIN, odpalam ay auto, idzie ładnie, po czym gaz, żeby ruszyć i pisk niemiłosierny... Pasek się ślizga na jakichkolwiek obrotach większych niż jałowe, o kręceniu kierownicą nie wspomnę...

Co jest grane, szybkie oględziny nowych i starych części i okazało się, ze zamontowany pasek to nie 6PK1950, jak wynika z VIN i katalogów, tylko krótszy, 6PK1935 !

Ktoś chyba przy poprzedniej wymianie również nie mógł poradzić sobie z rolką mimośrodową i zamontował krótszy pasek... :roll: Jakie źródło tej sytuacji to już się chyba nie dowiem niestety...

Szybka więc decyzja o zakupie odpowiedniego paska, oczywiście 6PK1935 to mega rzadki temat do jakichś LandRoverów i Jaguarów, wpadł więc 6PK1940 i póki co śmiga bez problemu.

Muszę jednak wrócić do tematu bo minimalnie słychać pasek jak chodzi na biegu jałowym, nie ślizga się, tylko po prostu go słychać a tak być nie powinno ;)

Przy okazji wymieniony został impulsator w skrzyni biegów - coraz częściej przestawał pokazywać prędkość co też irytowało. Nowy, OE, dostępny od ręki za nieco ponad stówkę.

Wpadła też nowa osłona pod silnik, dodatkowo okleiłem ją matą wygłuszającą z warstwą alu jest nawet trochę ciszej :) Osłona z allegro, solidna, gruba, w miarę dopasowana :)

Ostatnią rzeczą jaką była robiona to wymiana serwa hamulcowego bo już zaczęło piszczeć non stop, co było mega irytujące, a żona już jeździła z nogą na hamulcu, bo wtedy tylko nie piszczało...
Serwo oczywiście używane, na szczęście okazało się sprawne, wymiana masakra, bo nie jest przykręcone jak w każdym normalnym aucie przez ścianę grodziową, tylko do dodatkowej blachy wsporczej w komorze silnika... Masakra... Francuska myśl technologiczna nie przestaje zaskakiwać...
Załączniki
20230124_214709.jpg
20230219_232350.jpg
20230219_232320.jpg


Awatar użytkownika

Tomii82
Posty: 111
Rejestracja: 8 months ago
Imię: Tomek
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
Moje auto: Espace III 3.0 V6 24V L7X
Grand: Nie
Rok produkcji: 2001
Kontakt:

Srebrny Staruszek E3 z Wrocławia

Post autor: Tomii82 »

Widzę ogrom prac :) i podziwiam za takie podejście do auta.
Zaciekawiło mnie to lusterko fotochrom i żarówki led do lamp cofania. Możesz podać dokładnie model, nazwę, linki do tych rzeczy ?
Proszę, napisz też gdzie się wpiąłeś z lampkami podświetlenia u dołu drzwi.


ODPOWIEDZ