Moje Espasidła ......

Chwalimy sie swoimi pojazdami. Zdjecia, filmiki itd.
grisza69
Posty: 40
Rejestracja: 3 miesięcy temu
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Brema
Województwo: Małopolskie
Moje auto: Espace III 3.0 V6 24V L7X
Grand: Nie
Rok produkcji: 2001
LPG: Nie
Kontakt:

Moje Espasidła ......

Post autor: grisza69 » 4 tygodni temu

Moje dwie "złodziejki" czasu.... :lol:
IMG_20180822_175540.jpg
IMG_20180822_175602.jpg


Mam dwie... po lewej 2.0 16V F4R wersja "Race" w LPG dojechana całkowicie .... wszytko zaczęło się od 5-tego biegu ... przestał funkcjonować, ciągły brak czasu, latałem na 4 skutkiem tego wydmuchałem katalizator i wszytko co w tłumikach...., miałem się zabrać ale jak zwykle "brak czasu" :lol: rozrząd powiedział dość ( po 40 tyś km za późno... :lol: ) jak wracałem z PL , na stacji przy ruszaniu ... jest zatankowana "pod korek" teraz myślę co z nią dalej zrobić ... Jeść nie woła, nie gnije ... pożyjemy poczekamy ... Przebieg 288444 :)

Ta po prawej 3.0 V6 24V plus 4HP20 ( 4 biegi plus wsteczny ) mały przebieg jak kupiłem miała 113000 km, wersja nie ustalona... szyby przód elektryczne, tył korby, fotele grzane, prawy kręcony, tempomat, i to wszystko.... :P wyciągnięta od "dziadka Niemca z podwórka, prawdziwy Bauer (rolnik), padł UCH, zgniły wydechy, stała koło wielkiej bramy która jak była nie zabezpieczona zrujnowała drzwi i tylny błotnik ... oddał za 500 stówek, pojechałem odpaliłem na emulatorze i wróciłem 350 km do domu ... przeżyła wiec inwestuje dalej ....
Zrobiłem
- cała elektronika - nowe UCH, nowy licznik, wiązka silnika i skrzyni wywalona "przedzwoniona", usunięte wszystkie usterki wiązkach w aucie.
- łożyska przód tył
- nowe amortyzatory przód, tył
- wszystkie przewody hamulcowe
- prawy drążek kierowniczy plus końcówka
- kompletny wydech od katalizatora w tył
- kompletny rozrząd SKF plus pompa
- nowy pasek i napinacz PK
- nowe świece
- nowe cewki
- nowe wycieraczki i silnik spryskiwacza
- filtr oleju, powietrza, klimatyzacji, olej Mobil 2000
- dziś dostała nowy rozrusznik

Zostało do zrobienia :
- Przejrzeć alternator
- wymiana oleju skrzynia
- serwis klimatyzacji
- czekać na dalsze "fochy" i jeździć.

Muszę estetycznie zewnętrznie doprowadzić ją do porządku. Przechodzi mi przez myśl "kanibalizm" 2.0 ale to jeszcze muszę przemyśleć ..

Jak je oceniam ... 2.0 uważam że jest to absolutnie optymalny silnik do tego auta , 3.0 coś w sobie ma ale .... brakuje mi mocy ( miałem 406 Coupe i jakoś lepiej to było zestrojone wagi podobne) w sumie jak dobrze rozkręcałem 2.0 to wcale nie było jakoś źle, całkiem dzielnie znosiła jeżdżenie po 6 tys obr i targałem tak po 300- 400 km, przy takich obrotach miałem około 180 co w zupełności wystarczy w tym kraju.
3.0 przy takich prędkościach.... mam wrażenie, że "męczy się", przyzwoicie zachowuje się do 140 ale to może moje subiektywne odczucia...
Polatamy zobaczymy...

Na razie zostaje przy niej , spełnia wszystkie moje "dziwne" założenia...Ogólnie jestem zadowolony...

Grzesiek

P.S z biegiem czasu będę wrzucał więcej zdjęć w tym wątku .

Awatar użytkownika
sylas
___________________
___________________
Posty: 1587
Rejestracja: 3 lata temu
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Łomianki
Województwo: Mazowieckie
Moje auto: Espace III 2.0 16V F4R
Grand: Nie
Rok produkcji: 2001
LPG: Tak
Kontakt:

Re: Moje Espasidła ......

Post autor: sylas » 4 tygodni temu

Jak już się tak bawisz to załóż do v6 skrzynię ręczną z Peugeota... Zobaczysz jak to auto odżyje!

marcelus
Posty: 71
Rejestracja: 1 rok temu
Imię: Bartek
Lokalizacja: 3city
Województwo: Pomorskie
Moje auto: Espace III 2.0 16V F4R
Grand: Nie
Rok produkcji: 2001
LPG: Nie
Kontakt:

Re: Moje Espasidła ......

Post autor: marcelus » 4 tygodni temu

Kurcze za tysiąc z hakiem to już trafia się coś co nie wymaga generalnego remontu i finalnie mogło by wyjść taniej :) Podziwiam że chciało Ci się tak bawić z autem.

Sylas napisz coś więcej o tym swapie zainteresowało mnie to :)

Awatar użytkownika
sylas
___________________
___________________
Posty: 1587
Rejestracja: 3 lata temu
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Łomianki
Województwo: Mazowieckie
Moje auto: Espace III 2.0 16V F4R
Grand: Nie
Rok produkcji: 2001
LPG: Tak
Kontakt:

Re: Moje Espasidła ......

Post autor: sylas » 4 tygodni temu

W 406 był ten sam silnik ale ze skrzynią manualną.
Bierzesz skrzynię i sprzęgło z PUGA, swoją wywalasz i montujesz manuala. Tylko pedały trzeba zrobić jeszcze normalne ale to już od Espace zakładasz. Ponoć pasuje plug'n'play.
Na pewno za to pomoże odzyskać radość z v6, bo jak już sam wiesz ten leniwy automat zabija radość z jazdy.

grisza69
Posty: 40
Rejestracja: 3 miesięcy temu
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Brema
Województwo: Małopolskie
Moje auto: Espace III 3.0 V6 24V L7X
Grand: Nie
Rok produkcji: 2001
LPG: Nie
Kontakt:

Re: Moje Espasidła ......

Post autor: grisza69 » 4 tygodni temu

marcelus pisze:
4 tygodni temu
Kurcze za tysiąc z hakiem to już trafia się coś co nie wymaga generalnego remontu i finalnie mogło by wyjść taniej :) Podziwiam że chciało Ci się tak bawić z autem.
I nie jest tak do końca... zjechałem całe Niemcy wszerz i wzdłuż oglądałem tych Espace-ów z 15.... każdy miał coś, w końcu patrząc się na ceny części stwierdziłem, że łatwiej i pewniej będzie kupić "syfa" niekombinowanego z niskim przebiegiem, włożyć to co ma być i cieszyć się .... na razie jest ok ... i budżet na to auto się zgadza...
No może te zewnętrzne uszkodzenia.... ale czas pokaże ....

Na szczęście nie muszę płacić za robociznę - wszytko robię sam .. dobija mnie tylko cena 15 Euro za godzinę wynajmu podnośnika ... nie ma róży bez kolców....:)
sylas pisze:
4 tygodni temu
Jak już się tak bawisz to załóż do v6 skrzynię ręczną z Peugeota... Zobaczysz jak to auto odżyje!
Pomysł bardzo dobry .... myślę nawet dalej... czyli modyfikacje silnika jak w Clio Sport ( zbieram dane ) i tak chyba zrobię swapa do tej 2.0 ... zabawa na koniec roku albo początek przyszłego ... :)

grisza69
Posty: 40
Rejestracja: 3 miesięcy temu
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Brema
Województwo: Małopolskie
Moje auto: Espace III 3.0 V6 24V L7X
Grand: Nie
Rok produkcji: 2001
LPG: Nie
Kontakt:

Re: Moje Espasidła ......

Post autor: grisza69 » 5 dni temu

Inwestycji ciąg dalszy :
- nowa sonda
- nowy czujnik temperatury silnika
- nowy impulsator położenia wału
- nowy potencjometr przepustnicy \

Po wymianie tego wszystkiego auto odżyło, ktoś ( nie pamietam Nicku) w jednym wątku napisał bardzo mądrą rzecz ...."silniki ES9/L7X nie jadą z uszkodzonym czujnikiem temperatury silnika" ...i to jest absolutna prawda ! Pomimo braku przerw ciągłości i poprawnych parametrach czujnika na "stole", sterownik meldował brak czujnika, podejrzewałem wiązkę, pomimo bardzo dokładnego sprawdzenia wiązki kilka tygodni wcześniej.
Po wymianie zielonego czujnika auto bardzo ładnie odżyło .....
Co prawda jest nowy paradosk :D... wiecej pali na trasie niż w ruchu miejskim ale.... ok lekkiej nogi nie mam ;).

Dodatkowo zrobiłem płukanie silnika i wlany olej półsyntetyczny ... silnik pracuje aksamitnie , świetnie przyspiesza .... generalnie nie to auto ..;)

Co do modyfikacji .... mocno zastanawiam się nad " aktywacją" trybu sport w at. Udało się zdobyć pełną fabryczną dokumentację skrzyni 4HP20 wiec w miarę wolnego czasu przymierzam się do tego zadania :)

Pozdrawiam Grzesiek

P.S. Szkoda, że Forum nie ma funkcji edycji postów ... ( może nie potrafię tego zrobić ) ... w miarę pisania może powstać tasiemiec .... :)

Awatar użytkownika
Daroot
Posty: 1409
Rejestracja: 2 lata temu
Imię: Darek
Lokalizacja: Olsztyn
Województwo: Warminsko-mazurskie
Moje auto: Espace IV 3.0 V6 24V dCi P9X
Grand: Tak
Rok produkcji: 2006
LPG: Nie
Kontakt:

Re: Moje Espasidła ......

Post autor: Daroot » 5 dni temu

Super że ogarnąłeś silnik, została Ci jeszcze jedna rzecz - kwestia silniczka krokowego, a raczej elektrozaworu, bo to silnik elektryczny.
Znam dobrze ten motor z safrane, miałem 9 albo 10 aut z tym silnikiem. Potrafi za nisko zejść z obrotami, możesz rzucić okiem, gdzie to opisywałem:
http://forum.safrane.pl/viewtopic.php?t=5175

Bardzo dobrze wspominam ten silnik.

grisza69
Posty: 40
Rejestracja: 3 miesięcy temu
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Brema
Województwo: Małopolskie
Moje auto: Espace III 3.0 V6 24V L7X
Grand: Nie
Rok produkcji: 2001
LPG: Nie
Kontakt:

Re: Moje Espasidła ......

Post autor: grisza69 » 5 dni temu

Daroot pisze:
5 dni temu
Super że ogarnąłeś silnik, została Ci jeszcze jedna rzecz - kwestia silniczka krokowego, a raczej elektrozaworu, bo to silnik elektryczny.
Znam dobrze ten motor z safrane, miałem 9 albo 10 aut z tym silnikiem. Potrafi za nisko zejść z obrotami, możesz rzucić okiem, gdzie to opisywałem:
http://forum.safrane.pl/viewtopic.php?t=5175

Bardzo dobrze wspominam ten silnik.
Tak ! Doskonale znam Twój post ! Daroot kawał swietnej roboty !

Sprawa wyglada tak ... krokowy pracuje stabilnie, nagrzany silnik 640 obr/min i obroty ani drgną, wcześniej miałem pływanie nawet do 1500, jedyną kosmetyczna rzecz którą chce z nim zrobić to zmniejszyć obroty w czasie zimnej pracy, po nocy na tak zwanym "ssaniu" około 2000 - dla mnie stanowczo za dużo - chce zjechać do 1000 -1100 obr/min.
Wiem , że jest taka możliwość w DDT ale ja korzystam z innego intrfejsu ( Renault-Com).

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości