Avantime JG33 - wieloetapowa historia reaktywacji

Chwalimy sie swoimi pojazdami. Zdjecia, filmiki itd.
Awatar użytkownika
JG33
Posty: 266
Rejestracja: 2 lata temu
Imię: Norbert
Lokalizacja: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
Moje auto: Avantime 2.0 T F4R
Grand: Nie
Rok produkcji: 2003
LPG: Tak
Kontakt:

Re: Avantime JG33 - wieloetapowa historia reaktywacji

Post autor: JG33 » 5 miesięcy temu

Regulacje robiłem tymi dwiema śrubami zaznaczonymi strzałkami. Zawiasu głównego nie ruszałem, ale nie widziałem tam nic do regulacji. Pytanie czy w Twoim przypadku coś się nie skrzywiło, ale nie zakładajmy tego z góry. Jeśli je poluzujesz przesuwasz element względem drzwi w jedną lub drugą stronę - małymi kroczkami (decydują mm) i tym samym przesuwasz położenie całych drzwi względem przodu lub tyłu pojazdu.
IMG_20181205_190645.jpg
Jest to łatwa operacja - luzujesz śruby, zmieniasz położenie zawiasu i próbujesz zamknąć drzwi..... i tak aż do osiągnięcia zamierzonego celu. :D :D :D

Awatar użytkownika
LatajacySlon
Posty: 276
Rejestracja: 4 lata temu
Imię: Michał
Lokalizacja: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Moje auto: Avantime 3.0 V6 24V L7X
Grand: Nie
Rok produkcji: 2002
LPG: Nie
Kontakt:

Re: Avantime JG33 - wieloetapowa historia reaktywacji

Post autor: LatajacySlon » 5 miesięcy temu

Ok - dzięki, a w drugiej płaszczyźnie? :) W sensie na górze przy lusterku drzwi mi się zgrywają,a na dole odstają te 3mm poza obrys błotnika.

Awatar użytkownika
JG33
Posty: 266
Rejestracja: 2 lata temu
Imię: Norbert
Lokalizacja: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
Moje auto: Avantime 2.0 T F4R
Grand: Nie
Rok produkcji: 2003
LPG: Tak
Kontakt:

Re: Avantime JG33 - wieloetapowa historia reaktywacji

Post autor: JG33 » 5 miesięcy temu

Jak rozbiorę drugie drzwi obejrzę dokładnie zawias, ale jak oglądałem te nie widziałem tam żadnej regulacji. :oops: :oops: :oops:

Awatar użytkownika
JG33
Posty: 266
Rejestracja: 2 lata temu
Imię: Norbert
Lokalizacja: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
Moje auto: Avantime 2.0 T F4R
Grand: Nie
Rok produkcji: 2003
LPG: Tak
Kontakt:

Re: Avantime JG33 - wieloetapowa historia reaktywacji

Post autor: JG33 » 4 miesięcy temu

Zakupiłem taki oto komplet na przód.....niebawem trafi na swoje miejsce
IMG_20190104_160555.jpg
Liczę na trwałość większą niż standardowych części :D :D :D

Awatar użytkownika
JG33
Posty: 266
Rejestracja: 2 lata temu
Imię: Norbert
Lokalizacja: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
Moje auto: Avantime 2.0 T F4R
Grand: Nie
Rok produkcji: 2003
LPG: Tak
Kontakt:

Re: Avantime JG33 - wieloetapowa historia reaktywacji

Post autor: JG33 » 4 miesięcy temu

Już zamontowane :lol: :lol: :lol:
stare....
IMG_20190105_153658.jpg
i nowe....
IMG_20190105_160924.jpg

Awatar użytkownika
JG33
Posty: 266
Rejestracja: 2 lata temu
Imię: Norbert
Lokalizacja: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
Moje auto: Avantime 2.0 T F4R
Grand: Nie
Rok produkcji: 2003
LPG: Tak
Kontakt:

Re: Avantime JG33 - wieloetapowa historia reaktywacji

Post autor: JG33 » 4 miesięcy temu

Odebrałem avatara z lakierowania - sprawa zamknięta (tylko po prawie roku :lol: :lol: :lol: )
IMG_20190122_151019.jpg
IMG_20190122_151040.jpg

bergman
Posty: 1451
Rejestracja: 3 lata temu
Imię: Marcin
Lokalizacja: Płock
Województwo: Mazowieckie
Moje auto: Espace IV 3.5 V6 24V V4Y
Grand: Nie
Rok produkcji: 2010
LPG: Tak
Kontakt:

Re: Avantime JG33 - wieloetapowa historia reaktywacji

Post autor: bergman » 4 miesięcy temu

Bajka :-)

Awatar użytkownika
JG33
Posty: 266
Rejestracja: 2 lata temu
Imię: Norbert
Lokalizacja: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
Moje auto: Avantime 2.0 T F4R
Grand: Nie
Rok produkcji: 2003
LPG: Tak
Kontakt:

Re: Avantime JG33 - wieloetapowa historia reaktywacji

Post autor: JG33 » 3 miesięcy temu

W dniu dzisiejszym - wycieczka + myjnia :lol: :lol: :lol:
IMG_20190222_125626.jpg

Awatar użytkownika
JG33
Posty: 266
Rejestracja: 2 lata temu
Imię: Norbert
Lokalizacja: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
Moje auto: Avantime 2.0 T F4R
Grand: Nie
Rok produkcji: 2003
LPG: Tak
Kontakt:

Re: Avantime JG33 - wieloetapowa historia reaktywacji

Post autor: JG33 » 2 miesięcy temu

Pozbyłem się wreszcie silikonu i opaski z przepustnicy.....tego kto to tak okleił powiesiłbym chętnie nie powiem za co i gdzie.... :cry: :cry: :cry:
IMG_20190309_184051.jpg
zajęło mi to tylko ok 50 mim..... zabezpieczyłem też dodatkowo kawałek przewodu taśmą wodoodporną...
IMG_20190309_184210.jpg
samą blaszkę również okleiłem tą samą taśmą - na pewno nie zaszkodzi..... :lol: :lol: :lol:
IMG_20190309_184822.jpg
sama blaszka jest solidna i dopasowana (ma może lekko ostre krawędzie - dlatego wspomniana powyżej taśma) ale końcówkę utrzymuje naprawdę "na sztywno"... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
IMG_20190309_185205.jpg

Awatar użytkownika
Daroot
Posty: 1864
Rejestracja: 2 lata temu
Imię: Darek
Lokalizacja: Olsztyn
Województwo: Warminsko-mazurskie
Moje auto: Espace IV 3.0 V6 24V dCi P9X
Grand: Tak
Rok produkcji: 2006
LPG: Nie
Kontakt:

Re: Avantime JG33 - wieloetapowa historia reaktywacji

Post autor: Daroot » 2 miesięcy temu

Bez tej taśmy byłoby idealnie - a tak to jest... po prostu jest. :)

Awatar użytkownika
Nemo
Posty: 3338
Rejestracja: 3 lata temu
Imię: Nemo
Lokalizacja: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Moje auto: Espace IV 2.0 T F4R
Grand: Tak
Rok produkcji: 2004
LPG: Tak
Kontakt:

Re: Avantime JG33 - wieloetapowa historia reaktywacji

Post autor: Nemo » 2 miesięcy temu

ma może lekko ostre krawędzie
To co pisałem w innym temacie, trzeba zaokrąglić krawędzie.
Będzie i estetycznie i bezpieczniej.

Awatar użytkownika
JG33
Posty: 266
Rejestracja: 2 lata temu
Imię: Norbert
Lokalizacja: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
Moje auto: Avantime 2.0 T F4R
Grand: Nie
Rok produkcji: 2003
LPG: Tak
Kontakt:

Re: Avantime JG33 - wieloetapowa historia reaktywacji

Post autor: JG33 » 2 miesięcy temu

Nemo pisze:
2 lata temu
To peszelki do wymiany, bo nie pasują do wtyczek :D
A teraz .... jak?
IMG_20190316_181233.jpg

Poza tym dokończyłem wygłuszenie drzwi kierowcy … i dodałem niefabryczne maskownice głośników. Jak dla mnie wyglądają lepiej, ale to tylko moje skromne zdanie :lol: :lol: :lol: Jeszcze tylko drzwi pasażera …
IMG_20190315_183227.jpg

Poza tym muszę jeszcze zrobić wydech. Zdecyduję się chyba na:
http://www.inochi.pl/kontakt.htm

Rozesłałem mail'e do wszystkich firm jakie znalazłem w necie (włącznie z "reklamowaną" w tvn turbo) i poza wyżej wymienioną i jedną z Krakowa - nikt więcej nie raczył odpowiedzieć :oops: :oops: :oops:
Kontakt z wyżej wymienioną firmą jest bardzo dobry i rzetelny. Przejrzałem też opinie do jakich dotarłem i negatywy znalazłem dwa (jeden dotyczył napraw zaworu EGR a drugi podobnie też jakiejś naprawy) reszta to pozytywy (ok.150). Trochę nie leży mi, że nie wyginają elementów tylko je spawają … ale to moje zdanie.
Dlatego pytanie: Czy ktoś miał już z firmą do czynienia?

Awatar użytkownika
LatajacySlon
Posty: 276
Rejestracja: 4 lata temu
Imię: Michał
Lokalizacja: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Moje auto: Avantime 3.0 V6 24V L7X
Grand: Nie
Rok produkcji: 2002
LPG: Nie
Kontakt:

Re: Avantime JG33 - wieloetapowa historia reaktywacji

Post autor: LatajacySlon » 2 miesięcy temu

JG33, a wydech będzie przelotowy? W DE kompletny układ zgodny z oryginałem, tyle, że z nierdzewki to koszt chyba 4,5tys zł. W UK jest firma, która robi przelot do AVT za 1800/2200zł (zależy czy v6 czy 2.0)

bergman
Posty: 1451
Rejestracja: 3 lata temu
Imię: Marcin
Lokalizacja: Płock
Województwo: Mazowieckie
Moje auto: Espace IV 3.5 V6 24V V4Y
Grand: Nie
Rok produkcji: 2010
LPG: Tak
Kontakt:

Re: Avantime JG33 - wieloetapowa historia reaktywacji

Post autor: bergman » 2 miesięcy temu

Jeśli mnie pamięć nie myli to pasujący wydech do Avantime firmy Imasaf kosztował ok 1250zl

Awatar użytkownika
m_adam
Posty: 3920
Rejestracja: 5 lata temu
Imię: Adam
Lokalizacja: Wawer
Województwo: -----
Moje auto: Avantime 3.0 V6 24V L7X
Grand: Nie
Rok produkcji: 2002
LPG: Nie
Kontakt:

Re: Avantime JG33 - wieloetapowa historia reaktywacji

Post autor: m_adam » 2 miesięcy temu

Dokładnie tyle. Mam taki u siebie. Ocynk a nie nierdzewna.

Awatar użytkownika
JG33
Posty: 266
Rejestracja: 2 lata temu
Imię: Norbert
Lokalizacja: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
Moje auto: Avantime 2.0 T F4R
Grand: Nie
Rok produkcji: 2003
LPG: Tak
Kontakt:

Re: Avantime JG33 - wieloetapowa historia reaktywacji

Post autor: JG33 » 2 miesięcy temu

A więc Panowie tak:
1. Wykonanie wydechu wycenili na ok. 3500 pln (kompletny z katalizatorem),
2. Imasf wychodzi podobnie - katalizator ok 1250 pln, rura łącząca katalizator z tłumikiem środkowym ok. 500 pln, tłumik środkowy ok.450 pln i końcowy ok. 720 pln .... więc razem ok. 3000 pln a do tego jeszcze wieszaki, łączniki i montaż :oops: :oops: :oops:
W 3.0 macie łatwiejszą sytuacje bo katalizatory są pod pojazdem (w 2.0T jest tylko osłona) a sam katalizator jest pomiędzy silnikiem a przegrodą czołową :oops: :oops: :oops:

bergman
Posty: 1451
Rejestracja: 3 lata temu
Imię: Marcin
Lokalizacja: Płock
Województwo: Mazowieckie
Moje auto: Espace IV 3.5 V6 24V V4Y
Grand: Nie
Rok produkcji: 2010
LPG: Tak
Kontakt:

Re: Avantime JG33 - wieloetapowa historia reaktywacji

Post autor: bergman » 2 miesięcy temu

A to u Ciebie nie ma w ogóle katalizatora?
Obstawiam, że u Ciebie jest taki sam jak w lagunach II i Espace IV 2.0T.
Żeby wyszło to w normalnych pieniądzach to może lepiej poszukać używanego katalizatora od laguny/Espace, a środkowe rury i tłumiki wziąć nowe Imasaf lub też używane z laguny/Espace. Dopiero końcowy dać oryginał od Avantime.
Piszę z premedytacją o używanych, bo w Lagunach i Espacach układy wydechowe są praktycznie nie do zajechania i można je kupić w normalnych pieniądzach (nie ulegają uszkodzeniu więc nie ma na nie chętnych).

Na niemieckim eBayu są jeszcze układy wydechowe Fox, możesz sprawdzić ich ofertę.

Awatar użytkownika
m_adam
Posty: 3920
Rejestracja: 5 lata temu
Imię: Adam
Lokalizacja: Wawer
Województwo: -----
Moje auto: Avantime 3.0 V6 24V L7X
Grand: Nie
Rok produkcji: 2002
LPG: Nie
Kontakt:

Re: Avantime JG33 - wieloetapowa historia reaktywacji

Post autor: m_adam » 1 miesiąc temu

No ale w 3.0 są cztery katalizatory i nie ma rury między nimi a środkowym. Ja wymieniłem środkowy i końcowy - reszta to katy. te 1200 plus robota. Wieszaki były ok

Awatar użytkownika
JG33
Posty: 266
Rejestracja: 2 lata temu
Imię: Norbert
Lokalizacja: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
Moje auto: Avantime 2.0 T F4R
Grand: Nie
Rok produkcji: 2003
LPG: Tak
Kontakt:

Re: Avantime JG33 - wieloetapowa historia reaktywacji

Post autor: JG33 » 1 miesiąc temu

Katalizator co prawda jest ale jego sprawność jest równa "zero" - podejrzewam, że ktoś wyciął środek. Nie wiem jak to przeszło badanie analizatorem spalin???? Chyba, że analizator był równie sprawny jak katalizator :lol: :lol: :lol:
Szukałem używanych katalizatorów do 2.0T ale to chodliwy towar … a cena to 600 - 700 pln. Poza tym wpadłem na pomysł aby przełożyć katalizator pod spód auta (jak w V6) tym bardziej, że osłona jest i … czeka, a sam katalizator nie będzie niepotrzebnie nagrzewał komory silnika :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
IMG_20170623_092459.jpg
I właśnie z tych wszystkich powodów pomysł aby zrobić kompletny wydech … problem to tylko "wykonanie" bo nie ukrywam, że nie chciałbym aby ktoś jedno zrobił a drugie zepsuł … co niestety jest dość powszechne w naszym kraju :oops: :oops: :oops:

Awatar użytkownika
irek
Posty: 265
Rejestracja: 5 lata temu
Imię: irek
Lokalizacja: mysłowice
Województwo: Śląskie
Moje auto: Espace I 2.2 Quadra J7T
Grand: Nie
Rok produkcji: 1990
LPG: Tak
Kontakt:

Re: Avantime JG33 - wieloetapowa historia reaktywacji

Post autor: irek » 1 miesiąc temu

Aaa, a ja myślałem że nie mam katalizatora. Bo tam tylko oslona była... A swoją drogą to właśnie dobrze jest umieszczony bo kat działa jak jest gorący.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości