AVT nie gada na jednym cylinderku...

Awatar użytkownika
brodatymis
Posty: 51
Rejestracja: 2 lata temu
Imię: Paweł
Lokalizacja: Londyn/Skierniewice
Województwo: -----
Moje auto: Avantime 2.0 T F4R
Grand: Nie
Rok produkcji: 2002
LPG: Nie
Kontakt:

AVT nie gada na jednym cylinderku...

Post autor: brodatymis » 2 lata temu

Kłaniam się.
Panie i Panowie – mam problem a silnikiem AVT...
Na duże skróty – nie pali na jednym cylindrze.
A bardziej szczegółowo opiszę poniżej, bo chyba sprawdziłem wszystko co jestem w stanie bez komputera i albo auto jest tak elektronicznie porąbane że bez wizyty w serwisie z „wtyczką” nie poradzę albo „… jestem tępy jak siekiera do rąbania cukru...”

Po kolei.
Jestem w Anglii i zapewne są tu serwisy z odpowiednim do tego typu aut osprzętem i oprogramowaniem, ale chcąc ograniczyć koszty takich wizyt proszę pierwej o wsparcie. Może uda mi się "wygrać" boje z materią?...
AVT a konkretnie jego silnik zachowuje się tak jakby nie „palił” na wszystkich cylindrach.
Wersja 2.0T (4 cylindry ;-) bez podtlenku butanu.
Opiszę wszystko co pamiętam, aby biegłym w sztuce przywracania na drogi pomóc informacyjnie – najlepiej jak potrafię.

Najsampierw – podczas podróży świątecznej do Polski – po zatankowaniu paliwa z RFNie (jakieś 150 km od granicy naszego kraju-raju) po jakiś 200-300 kilometrach „zapaliła” mi się kontrolka „sprawdź silnik” i napis „service”. Ale pojazd nie stracił wigoru i innych odczuwalnych parametrów pracy i jazdy.
Na miejscu docelowym odwiedziłem pana z kompem i wtyczką do Reno i za 50 zeta ustalił mi błąd lambdy i skasował go.
Szczęście trwało jakieś 1-1,5kkm i tak (z podświetlonym symbolem silnika) wróciłem do UK.
AVT stał jakieś dwa tygodnie, a zimę tu mamy wilgotną i lepką.
Kolejna jazda - jakieś 80 km drogą ekspresową „skasowała” mi ten błąd. Jednak po kolejnym uruchomieniu silnika (po jakiś 50 km) serwis pojawił się ponownie i ponownie nie miało to wpływu na to co odczuwałem jadąc.
Po następnym parkowaniu i ponad tygodniowym postoju poczułem że samochód nie pracuje równo i że pracuje nie na wszystkich cylindrach.
Dodam, ze w grudniu przed wyjazdem do Polski na Święta z choinką, wymieniłem wszystkie cewki i świece (bo nie znałem ich „przebiegu”, a nie chciałem jakijś skuchy po trasie).
Terqaz zaczyna się moja działka jako mechanika amatora.
Próba zlokalizowania leniwego cylindra za pomocą odpinania cewek pojedynczo - nie powiodła się, bo są one chyba łączone parami i silnik po zdjeciu konektora z cewki pracował jeszcze bardzie nie równo.
Dziś miałem trochę więcej czasu i bezdeszczową pogodę i wyjmowałem po kolei od prawej do lewej wszystkie cewki i świece, i ostatnia (czyli pierwsza z lewej) była tą mokrą – więc najprawdopodobniej – niepracującą wzorowo.
Po wymianie i świecy i cewki na inną - moim zdaniem dobrą choć starą (wcześniej wymontowaną a pracującą dobrze) nadal auto nie pali na jednym garze.

Na cewkach napięcie pierwotne jest, Iskry na świecach (wykręconych, zasilonych z cewek i „zmasowanych”), a po uruchomieniu – dupa...

Zgłupłem do reszty.

Prośba do tych do gryźli temat – konieczny komputer z wtyczką czy są jakieś czary do odczarowania?...

BM

Awatar użytkownika
m_adam
Posty: 3419
Rejestracja: 4 lata temu
Imię: Adam
Lokalizacja: Wawer
Województwo: -----
Moje auto: Avantime 3.0 V6 24V L7X
Grand: Nie
Rok produkcji: 2002
LPG: Nie
Kontakt:

Re: AVT nie gada na jednym cylinderku...

Post autor: m_adam » 2 lata temu

Paweł, myślę że cylinder już trafnie wytypowałeś mokrą świecą... skoro napięcie na cewkę wchodzi a ze świecy nie dochodzi to albo świeca albo cewka... Cewkę wykluczyłeś więc zostaje świeca... Podmieniałeś świecę?
p.s. nie jeździj za dużo na 3 garach bo możesz skończyć wymianą kata - w lepszym wypadku straci właściśowści oczyszczania spalin będąc dalej drożnym aa w gorszym się stopi i zapchasz przepływ spalin

Awatar użytkownika
brodatymis
Posty: 51
Rejestracja: 2 lata temu
Imię: Paweł
Lokalizacja: Londyn/Skierniewice
Województwo: -----
Moje auto: Avantime 2.0 T F4R
Grand: Nie
Rok produkcji: 2002
LPG: Nie
Kontakt:

Re: AVT nie gada na jednym cylinderku...

Post autor: brodatymis » 2 lata temu

m_adam pisze:...albo świeca albo cewka... Cewkę wykluczyłeś więc zostaje świeca... Podmieniałeś świecę?...
brodatymis pisze:Po wymianie i świecy i cewki na inną - moim zdaniem dobrą choć starą (wcześniej wymontowaną a pracującą dobrze) nadal auto nie pali na jednym garze...
Dzięki za podszept.
Mam jeszcze kilka prób, bo są jeszcze trzy świece i trzy cewki (poprzednio wymienione) do nadzei sukcesu.

Pozdrawiam BM

Awatar użytkownika
m_adam
Posty: 3419
Rejestracja: 4 lata temu
Imię: Adam
Lokalizacja: Wawer
Województwo: -----
Moje auto: Avantime 3.0 V6 24V L7X
Grand: Nie
Rok produkcji: 2002
LPG: Nie
Kontakt:

Re: AVT nie gada na jednym cylinderku...

Post autor: m_adam » 2 lata temu

ok, nie doczytałem a inne świece zdjęte z silnika mają iskrę na masie? drogą eliminacji może dojdziesz co nie tak...

Awatar użytkownika
brodatymis
Posty: 51
Rejestracja: 2 lata temu
Imię: Paweł
Lokalizacja: Londyn/Skierniewice
Województwo: -----
Moje auto: Avantime 2.0 T F4R
Grand: Nie
Rok produkcji: 2002
LPG: Nie
Kontakt:

Re: AVT nie gada na jednym cylinderku...

Post autor: brodatymis » 2 lata temu

Jestem jednak tępy - jak wyżej...
Sprawdziełem to co się da, wymieniałem i cewki i świece i dalej silnik "się jąka".

Plan mam prosty - zakupię cztery jeszcze nowsze cewki i cztery jeszcze świeższe świece i wymienię nieśpiesznie.

Niestety podczas dzisiejszych prób i częstego wymieniania cewek kompletnie rozpieprzyłęm jeden z konektorów wtykanych w te cewki.
Na ten moment mam to "na krótko" (ten cylinder działa i pali - sprawdziłem) ale poszukuję tego elementu układu zapłonowego.
Jakby kto miał z rozbiórki lub w zapasie - polecam się pamięciu lub wsparciu przy szukaniu na Allegro...

I jeszcze jedno ważne spostrzeżenie.
Nie mam pojęcia ile razy było "grzebane" przy cewkach, ale gwinty (w pokrywie zaworów, bloku silnika, głowicy???) którymi mocuje się cewki i przy okazji je masuje - słabiutkie i do rozwiercenia i nagwintowania na nieco większy rozmiar.
Tymczasem sobie pomogłem sposobami ludowymi, ale trzeba to zrobić od nowa i dobrze.
Temat cały czas aktualny i nieustannie szczekam na podpowiedzi i sugestie.
BM

Awatar użytkownika
avanv6
V.I.P
Posty: 729
Rejestracja: 4 lata temu
Imię: xxx
Województwo: -----
Moje auto: Avantime 3.0 V6 24V L7X
Grand: Nie
Rok produkcji: 2003
LPG: Tak
Kontakt:

Re: AVT nie gada na jednym cylinderku...

Post autor: avanv6 » 2 lata temu

Pierwsza sprawa: kup OBD Bluetooth jesli masz tela z systemem operacyjnym ( najlepiej android).
Temat o tym traktujacy mamy tutaj: http://forum.renaultespace.pl/viewtopic.php?f=80&t=491 i nie musisz juz placic 50zł za kasowanie bo ten dongelek za 25 zł to potrafi. Jest tez podglad pracy wszystkich sond( u mnie to nawet 4-u Ciebie dolna i gorna ) wiec duzo pomoze.
I wtedy zaczac mozna diagnozowanie bo teraz... mimo ze sporo opisales to nadal bedzie to celowanie.

Nasuwa mi sie mysl, ze to moze wtryskiwacz. Bo sterownik silnika chyba jednak nie. Mozesz podmienic je miejscami? Sa od przodu auta wiec podejscie przyzwoite. Tylko tam sa oringi i mam nadzieje ze nie rozszczelni sie to, bo sie uziemisz.

Awatar użytkownika
elektrykl
___________________
___________________
Posty: 412
Rejestracja: 3 lata temu
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Moje auto: Espace IV 2.0 dCi M9R
Grand: Nie
Rok produkcji: 2007
LPG: Nie
Kontakt:

Re: AVT nie gada na jednym cylinderku...

Post autor: elektrykl » 2 lata temu

Sprawdź kompresję na tym cylindrze.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
brodatymis
Posty: 51
Rejestracja: 2 lata temu
Imię: Paweł
Lokalizacja: Londyn/Skierniewice
Województwo: -----
Moje auto: Avantime 2.0 T F4R
Grand: Nie
Rok produkcji: 2002
LPG: Nie
Kontakt:

Re: AVT nie gada na jednym cylinderku...

Post autor: brodatymis » 2 lata temu

avanv6 pisze:... kup OBD Bluetooth jesli masz tela z systemem operacyjnym ( najlepiej android)...
...już zamówiony - Dzięki za podszept.
avanv6 pisze:(...)Nasuwa mi sie mysl, ze to moze wtryskiwacz.(...)
też mam i takie podejrzenia.
Sprawdzę przy lepszej pogodzie
Dzieki
BM

-- niedziela, 14 lutego 2016, 15:47 --
avanv6 pisze:(...)kup OBD Bluetooth(...)I wtedy zaczac mozna diagnozowanie bo teraz... mimo ze sporo opisales to nadal bedzie to celowanie
...zanabyłem - niedrogie urządzonko - działa prawidłowo i pokazuje co powinno - dzięki za podpowiedź.
avanv6 pisze:Nasuwa mi sie mysl, ze to moze wtryskiwacz...
...i to okazał się celny strzał.
Mój nowy nabytek serwisowy pokazał m.in.:
Obrazek

więc mam chyba sprwcę kłopotu.

Proszę jeszcze o podpowiedź, czy koncentrować się an samym wtryskiwaczu (a jeśli tak to jakie zastosować - silnik 2.0T - i czy jeden czy komplet), czy koncentrować się na obwodzie elektrycznym?

Raz jeszcze dziękuję, pozdrawiam i (sz)czekam>
Paweł BM

jarhel74
Posty: 260
Rejestracja: 4 lata temu
Imię: Jarek
Województwo: -----
Moje auto: Zamierzam kupić
Grand: Tak
Rok produkcji: 2007
LPG: Nie
Kontakt:

Re: AVT nie gada na jednym cylinderku...

Post autor: jarhel74 » 2 lata temu

Sprawdź, czy jest napięcie na wtryskiwaczu. Wtedy będziesz wiedział, czy to instalacja, czy wtrysk

Awatar użytkownika
avanv6
V.I.P
Posty: 729
Rejestracja: 4 lata temu
Imię: xxx
Województwo: -----
Moje auto: Avantime 3.0 V6 24V L7X
Grand: Nie
Rok produkcji: 2003
LPG: Tak
Kontakt:

Re: AVT nie gada na jednym cylinderku...

Post autor: avanv6 » 2 lata temu

Wiec tak:
-sprawdz instalacje do tego konkretnego wtryskiwacza. Od kostki kompa do niego samego. Moze po drodze jest inna kostka... schematy elektryczne VISU beda pomocne.
-sprawdz opornosc wtryskiwacza. Niestety trzeba zerknac w serwisowke jaka ma byc.

Opis bledu P0204 sugeruje ze uklad diagnostyczny dziala poprawnie wiec i komp chyba tez.
http://www.datsc.com/tabid/122/OBD-Erro ... fault.aspx

Syf we wtryskiwaczu? Czy mu cewka siadla?

Awatar użytkownika
brodatymis
Posty: 51
Rejestracja: 2 lata temu
Imię: Paweł
Lokalizacja: Londyn/Skierniewice
Województwo: -----
Moje auto: Avantime 2.0 T F4R
Grand: Nie
Rok produkcji: 2002
LPG: Nie
Kontakt:

Re: AVT nie gada na jednym cylinderku...

Post autor: brodatymis » 2 lata temu

Dzięki, sprawdzę.

I jeszcze jedna sprawa - nie wiem czy ważna.
Moja usterka zachowuje się jak z piosenki Bajmu - pojawia się i znika (i znowu pojawia).
Auto wtedy wyraźnie mniej równo pracuje, a na wyświetlaczu (po jakimś nie długim czasie ale nie od razu) pojawia się napis SERVICE i "miga" symbol "silnika".
Jeśli się zatrzymam - np na długim czerwonym - a silnik nadal na trzech cylindrach, symbol migający gaśnie.
Niestety nie wykryłem, żadnej prawidłowości zaniku pracy na jednym z cylindrów.

I ostatnie natenczas pytanie. Jak liczyć cylindry - od prawej czy od lewej stojąc przed autem przodem do silnika?
BM

Awatar użytkownika
avanv6
V.I.P
Posty: 729
Rejestracja: 4 lata temu
Imię: xxx
Województwo: -----
Moje auto: Avantime 3.0 V6 24V L7X
Grand: Nie
Rok produkcji: 2003
LPG: Tak
Kontakt:

Re: AVT nie gada na jednym cylinderku...

Post autor: avanv6 » 2 lata temu

Mruganie check engine to wypadanie zaplonow (random misfire masz wiec sie zgadza.).
Gary w Renault liczy sie od sprzegla.
Zamien wtryskiwacze, skasuj bledy i zobacz czy ten sam pojawi sie na zmienionym garze. Jesli tak, to wymiana wtryskiwacza i po sprawie.
Jesli nie, to trzeba szukac w wiazce.

Awatar użytkownika
m_adam
Posty: 3419
Rejestracja: 4 lata temu
Imię: Adam
Lokalizacja: Wawer
Województwo: -----
Moje auto: Avantime 3.0 V6 24V L7X
Grand: Nie
Rok produkcji: 2002
LPG: Nie
Kontakt:

Re: AVT nie gada na jednym cylinderku...

Post autor: m_adam » 2 lata temu

ja tylko wtrącę, że u mnie przy braku jednej cewki i pracy na 5 garach przez parę kilometrów nie wywaliło błędu z wypadaniem zapłonów ani nie mrugał check a ewidentnie nie grał na jednym garze - widać błędom z kmpa wierzyć na 100% nie można... chyba, że to kwestia uniwersalnego OBD Bluetooth, który nie czyta poprawnie?

Awatar użytkownika
brodatymis
Posty: 51
Rejestracja: 2 lata temu
Imię: Paweł
Lokalizacja: Londyn/Skierniewice
Województwo: -----
Moje auto: Avantime 2.0 T F4R
Grand: Nie
Rok produkcji: 2002
LPG: Nie
Kontakt:

Re: AVT nie gada na jednym cylinderku...

Post autor: brodatymis » 2 lata temu

Senkju - odwzajemnie się na parapecie...

-- niedziela, 28 lutego 2016, 18:18 --
avanv6 pisze:...Zamien wtryskiwacze, skasuj bledy i zobacz czy ten sam pojawi sie na zmienionym garze. Jesli tak, to wymiana wtryskiwacza i po sprawie.
Jesli nie, to trzeba szukac w wiazce.
Nie pokazuje mi który to cylinder więc go zlokalizowałem organoleptycznie.
Czwarty...
Teraz pytanie - proszę o wsprcie jak wymieniać wtryskiwacze - chcę wymienić wszystkie.
Sa potrzebane jakieś specjalne narzędzia - mały instruktarz, abu niczego nie ukręcić...

Google mówi, że to ten sam typ wtryskiwacza co w Nissanie - to chyba tak jest - tu też proszę o podpowiedź

Paweł BM

Awatar użytkownika
m_adam
Posty: 3419
Rejestracja: 4 lata temu
Imię: Adam
Lokalizacja: Wawer
Województwo: -----
Moje auto: Avantime 3.0 V6 24V L7X
Grand: Nie
Rok produkcji: 2002
LPG: Nie
Kontakt:

Re: AVT nie gada na jednym cylinderku...

Post autor: m_adam » 2 lata temu

na mój gust to masz je tutaj http://www.catcar.info/renault/?lang=en ... 1OMTI1MDEz OEM nr 8200058379
co prawda z EIV ale to ten sam silnik... na aledrogo jest oryginał nawet dostępny http://allegro.pl/wtryskiwacz-renault-l ... 37381.html

Awatar użytkownika
brodatymis
Posty: 51
Rejestracja: 2 lata temu
Imię: Paweł
Lokalizacja: Londyn/Skierniewice
Województwo: -----
Moje auto: Avantime 2.0 T F4R
Grand: Nie
Rok produkcji: 2002
LPG: Nie
Kontakt:

Re: AVT nie gada na jednym cylinderku...

Post autor: brodatymis » 2 lata temu

jarhel74 pisze:Sprawdź, czy jest napięcie na wtryskiwaczu. Wtedy będziesz wiedział, czy to instalacja, czy wtrysk
...napięcie jest - ok 8V...
Czy aby wyjąc wtryskiwacz muszę odkręcić listwę i wtedy "wyjdą" wszystkie cztery?
Chcę zamienić je miejscami (wadliwy i poprawnie działający) i sprawdzić czy problem się przeniesie na inny cylinder - jak sugerujecie.

Czy konieczne jest odpowietrzanie ukąłdy po demontażu listwy?

Paweł BM

Awatar użytkownika
m_adam
Posty: 3419
Rejestracja: 4 lata temu
Imię: Adam
Lokalizacja: Wawer
Województwo: -----
Moje auto: Avantime 3.0 V6 24V L7X
Grand: Nie
Rok produkcji: 2002
LPG: Nie
Kontakt:

Re: AVT nie gada na jednym cylinderku...

Post autor: m_adam » 2 lata temu

może zobacz czy wszędzie jednakowe jest napięcie - to by dało punkt odniesienia czy jednakowo są zasilone...
z tego co wiem i sam kiedyś rozłączałem układ paliwowy to odpowietrzenie u mnie nie było konieczne - ale może niech się wypowie dla potwierdzenia mechanik forumowy z krwi i kości... :)

Awatar użytkownika
manitou
Posty: 1808
Rejestracja: 4 lata temu
Imię: Sławek
Lokalizacja: Skierniewice
Województwo: Łódzkie
Moje auto: Espace III 2.0 16V F4R
Grand: Nie
Rok produkcji: 2000
LPG: Tak
Kontakt:

Re: AVT nie gada na jednym cylinderku...

Post autor: manitou » 2 lata temu

Zanim rozkręcisz sprawdź napięcie na kostkach wtryskiwaczy. Jeśli wszędzie będzie podobnie, to sprawdzisz sprawnkść cewek we wtryskach ( wyjmujesz kostki z wtrysku, miernik na Ohm i mierzysz wtryski). Wyniki powinny być takie same. Zanim rozbierzesz listwę wtryskową proponuję zaopatrzyć się w komplet uszczelnień wtryskiwaczy, bo może cieknąć. Listwy nie odpowietrzamy.

Awatar użytkownika
brodatymis
Posty: 51
Rejestracja: 2 lata temu
Imię: Paweł
Lokalizacja: Londyn/Skierniewice
Województwo: -----
Moje auto: Avantime 2.0 T F4R
Grand: Nie
Rok produkcji: 2002
LPG: Nie
Kontakt:

Re: AVT nie gada na jednym cylinderku...

Post autor: brodatymis » 2 lata temu

Dzięki - praca na sobote - dam znać o postępach...
P

-- piątek, 4 marca 2016, 00:31 --

Czy dobrze wypatrzyłem na obrazkach z serwisówki, że komp jest pod akumulatorem?

P

-- sobota, 5 marca 2016, 20:28 --

Witam,
napięcie na wtyczkach wtryskiwaczy było i było na wszystkich czterech wtyczkach takie samo - około 8V - zmierzyłem "oporność" na podejrzanym wtryskiwaczu numer 4 i brak jakiejkolwiek rezystencji.
Sąsiad ma nieco ponad 14 Ohmów.
Jako że dostęp ginekologiczny nie mierzyłem dalej, ale wcześniejsze badania wskazywały na cylinder numer cztery - więc będzie exitus, tyle, że???
- czy wymieniać jeden ten wadliwy, czy może wymienić przy okazji pozostałe?
- jak sie do tego zabrać? czy odkręca się listwę i wychodzą z nią wszystkie czy są potrzebne jakieś obracania, czy inne czary? jakieś specjalne narzędzia? itp?

Będę wdzięczny za podpowiedzi.
Dziękuję za to co do tej pory daliście mi z Waszej wiedzy.
Pozdrawiam - Paweł BM

-- niedziela, 27 marca 2016, 15:19 --

Czołem i Wesołego Alleluja!!!!


W temacie niegadania na cylinderku, poprawa na całego.
Wymienione wtryskiwacze spowodowały ponowną radość w sercu i na licu.
Mam wrażenie że auto jakby żwawsze i (to już na pewno) nieco mniej spala - było średnio 33mile na galonie jest 37!!! przy tej samej technice jazdy.
Dzięki za wszystkie podpowiedzi i wsparcie techniczne.

Dla ułatwienia ewentualnym naprawcom wtryskiwaczy podpowiem, że wymiana jest dziecinnie prosta.
Ja odkręciłem dwie śruby od metalowej "gardzieli" powietrza dolotowego i wysuwając ją do przodu auta wyjąłem czym uzyskałem łatwiejszy dostęp do listwy paliwowej.
Zdjąłem wtyczki z gniazd wtryskiwaczy.
Sama listwa przykręcona jest dwoma śrubami (klucz 10).
Po ich wykręceniu zdecydowanym ruchem "szarpnąłem" listwę do góry (do siebie) i wysunęły się wtryskiwacze z gniazd.
Cienkim śrubokrętem podwadziłęm blaszki zabezpieczające wtryskiwacz na listwie i wypchnąłem go.
Montaż w odwrotnej kolejności.
Jak wspominali wyżej koledzy - zwracać uwagę na oringi.

Auto pali - wykasowałem błędy.

Ściskam Was Ciule
Paweł BM

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość