Po homologacji wychodzi AC R01 czyli reduktor do 250KM. Z tego co opisałeś sprzętowo jest ok i powinno to hulać bez problemu i bez podpierania się PB w sytuacjach "stresowych". Niestety nie od dziś wiadomo, że bardzo dużo zależy od kumatego gazmena.lukaszek pisze:Według homologacji E8-67R-014619
LPG w silniku 2.0T
- manitou
- Posty: 1808
- Rejestracja: 4 lata temu
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Skierniewice
- Województwo: Łódzkie
- Moje auto: Espace III 2.0 16V F4R
- Grand: Nie
- Rok produkcji: 2000
- LPG: Tak
- Kontakt:
Re: LPG w silniku 2.0T
- lukaszek
- Posty: 242
- Rejestracja: 2 lata temu
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Lublin
- Województwo: Lubelskie
- Moje auto: Inne
- Grand: Nie
- Rok produkcji: 2009
- LPG: Nie
- Kontakt:
Re: LPG w silniku 2.0T
Ale nikt nie bierze pod uwagę skrajnych warunków mróz minus 25 pół butli gazu i pedał w podłodze czy to nie może przydławić systemu zasilania lpg?
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
- badyl
- ___________________
- Posty: 298
- Rejestracja: 1 rok temu
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Radom
- Województwo: Mazowieckie
- Moje auto: Espace IV 2.0 T F4R
- Grand: Tak
- Rok produkcji: 2006
- LPG: Tak
- Kontakt:
Re: LPG w silniku 2.0T
Nic nie przeszkadza gaz w butli lpg jest w stanie płynnym a wtryskiwany do silnika jest w stanie lotnym bo przecież reduktor przekształca lpg z płynnego w lotny więc temperatura gazu w butli spowoduje tylko to ze auto będzie się musiało dłużej nagrzewać na benzynie żeby przełączył się na gaz, no chyba że ktoś ma instalacje z wtryskiem płynnego gazu cng.
-
- Posty: 1128
- Rejestracja: 1 rok temu
- Imię: Patryk
- Lokalizacja: Warszawa/Wawer
- Województwo: Mazowieckie
- Moje auto: Espace IV 2.0 T F4R
- Grand: Nie
- Rok produkcji: 2006
- LPG: Tak
- Kontakt:
Re: LPG w silniku 2.0T
Jak się przełącza w dotrysk to nigdzie oprócz podpiętego laptopa albo przepływomierza na przewodach benzynowych tego nie zobaczysz 
Co do pytania po co dotrysk ze względu na temperaturę: LPG ma niższą kaloryczność niż PB stąd przy wysokich obrotach i dużym zapotrzebowaniu na moment obrotowy ilość dostarczanego gazu rośnie szybciej niż w przypadku benzyny. Oczywiście przy założeniu że mieszanki są podobne i nie akceptujemy gwałtownych obciążeń na ubogiej mieszance LPG. I tu wychodzi kolejna cecha gazu czyli wyższa temperatura spalania. Nie dość że gazu jest więcej to wytwarza wyższą temperaturę w komorze, a ze względu na mniejszą dynamikę spalania LPG ta temperatura utrzymuje się w górnej wartości chwilę dłużej niż na PB (oczywiście poruszamy się w granicach jednego suwu tłoka więc to są milisekundy). Powtarzalność tego zjawiska po kilka razy na sekundę powoduje dość gwałtowny przyrost temperatury oddawanej między innymi na gniazda zaworowe. Dlatego dotrysk benzyny ma ratować sytuację zapewniając obniżenie temperatury spalania części mieszanki i zwiększenie dynamiki spalania.
Akurat w naszych silnikach jest to raczej zbędne, bo to stara technologia z dość twardymi gniazdami. Ale jeśli to ma ratować przed zbyt ubogą mieszanką z winy gazownika lub doboru instalacji to są tylko dwie drogi : albo usunąć wadę poprzez modyfikację instalacji lub zmianę gazownika (a co z gwarancją i dodatkowymi kosztami ?), albo zostawić, bo lepiej spalić trochę benzyny niż szukać nowej głowicy.
wybór rozwiązania nie jest prosty.
P.S. Gdzieś kiedyś widziałem temat o tych reduktorach, że w chwili gdy gwałtownie rośnie zapotrzebowanie na paliwo, to one nie trzymają ciśnienia i dopiero po chwili reagują więc chyba nie są specjalnie rewelacyjne.

Co do pytania po co dotrysk ze względu na temperaturę: LPG ma niższą kaloryczność niż PB stąd przy wysokich obrotach i dużym zapotrzebowaniu na moment obrotowy ilość dostarczanego gazu rośnie szybciej niż w przypadku benzyny. Oczywiście przy założeniu że mieszanki są podobne i nie akceptujemy gwałtownych obciążeń na ubogiej mieszance LPG. I tu wychodzi kolejna cecha gazu czyli wyższa temperatura spalania. Nie dość że gazu jest więcej to wytwarza wyższą temperaturę w komorze, a ze względu na mniejszą dynamikę spalania LPG ta temperatura utrzymuje się w górnej wartości chwilę dłużej niż na PB (oczywiście poruszamy się w granicach jednego suwu tłoka więc to są milisekundy). Powtarzalność tego zjawiska po kilka razy na sekundę powoduje dość gwałtowny przyrost temperatury oddawanej między innymi na gniazda zaworowe. Dlatego dotrysk benzyny ma ratować sytuację zapewniając obniżenie temperatury spalania części mieszanki i zwiększenie dynamiki spalania.
Akurat w naszych silnikach jest to raczej zbędne, bo to stara technologia z dość twardymi gniazdami. Ale jeśli to ma ratować przed zbyt ubogą mieszanką z winy gazownika lub doboru instalacji to są tylko dwie drogi : albo usunąć wadę poprzez modyfikację instalacji lub zmianę gazownika (a co z gwarancją i dodatkowymi kosztami ?), albo zostawić, bo lepiej spalić trochę benzyny niż szukać nowej głowicy.
wybór rozwiązania nie jest prosty.
P.S. Gdzieś kiedyś widziałem temat o tych reduktorach, że w chwili gdy gwałtownie rośnie zapotrzebowanie na paliwo, to one nie trzymają ciśnienia i dopiero po chwili reagują więc chyba nie są specjalnie rewelacyjne.
- badyl
- ___________________
- Posty: 298
- Rejestracja: 1 rok temu
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Radom
- Województwo: Mazowieckie
- Moje auto: Espace IV 2.0 T F4R
- Grand: Tak
- Rok produkcji: 2006
- LPG: Tak
- Kontakt:
Re: LPG w silniku 2.0T
tak było w pierwszych wersjach tych reduktorów teraz są już poprawione ale nie powiem można trafić na felerny model bo trzeba się pozbyć bubli.
-
- Posty: 1128
- Rejestracja: 1 rok temu
- Imię: Patryk
- Lokalizacja: Warszawa/Wawer
- Województwo: Mazowieckie
- Moje auto: Espace IV 2.0 T F4R
- Grand: Nie
- Rok produkcji: 2006
- LPG: Tak
- Kontakt:
Re: LPG w silniku 2.0T
Jak sama nazwa wskazuje CNG nie może być skroplonybadyl pisze:no chyba że ktoś ma instalacje z wtryskiem płynnego gazu cng.


-
- Posty: 799
- Rejestracja: 2 lata temu
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Płock
- Województwo: Mazowieckie
- Moje auto: Espace IV 3.5 V6 24V V4Y
- Grand: Nie
- Rok produkcji: 2010
- LPG: Tak
- Kontakt:
Re: LPG w silniku 2.0T
No przy -181stC to espace może już nie odpalićcns80 pisze:Jak sama nazwa wskazuje CNG nie może być skroplonybadyl pisze:no chyba że ktoś ma instalacje z wtryskiem płynnego gazu cng.Skroplony jest LNG. A LNG zamarznie Ci wtedy kiedy zamarznie w nim metan czyli ok -181 stopni C

-
- Posty: 1128
- Rejestracja: 1 rok temu
- Imię: Patryk
- Lokalizacja: Warszawa/Wawer
- Województwo: Mazowieckie
- Moje auto: Espace IV 2.0 T F4R
- Grand: Nie
- Rok produkcji: 2006
- LPG: Tak
- Kontakt:
Re: LPG w silniku 2.0T
Trochę więcej wiary we francuską myśl technicznąbergman pisze:No przy -181stC to espace może już nie odpalićcns80 pisze:Jak sama nazwa wskazuje CNG nie może być skroplonybadyl pisze:no chyba że ktoś ma instalacje z wtryskiem płynnego gazu cng.Skroplony jest LNG. A LNG zamarznie Ci wtedy kiedy zamarznie w nim metan czyli ok -181 stopni C


Ostatnio zmieniony Środa, 15 Marzec 2017, 10:26 przez cns80, łącznie zmieniany 1 raz.
- badyl
- ___________________
- Posty: 298
- Rejestracja: 1 rok temu
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Radom
- Województwo: Mazowieckie
- Moje auto: Espace IV 2.0 T F4R
- Grand: Tak
- Rok produkcji: 2006
- LPG: Tak
- Kontakt:
Re: LPG w silniku 2.0T
sorki dokładnie chodziło mi o V generacje lpg wtrysku w fazie ciekłej .
- EliotNes1
- Posty: 517
- Rejestracja: 1 rok temu
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Myszków
- Województwo: Śląskie
- Moje auto: Espace IV 2.0 T F4R
- Grand: Tak
- Rok produkcji: 2010
- LPG: Tak
- Kontakt:
Re: LPG w silniku 2.0T
Panowie, ale pisząc o kolorach czarny czy czerwony macie na myśli faktyczny kolor czy jest to przyjęta nazwa jak czarne skrzynka w samolocie która jest faktycznie czerwona?
U mnie jest coś takiego
U mnie jest coś takiego
-
- Posty: 760
- Rejestracja: 3 lata temu
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Białystok
- Województwo: -----
- Moje auto: Espace IV 2.0 T F4R
- Grand: Tak
- Rok produkcji: 2003
- LPG: Tak
- Kontakt:
Re: LPG w silniku 2.0T
I to jest panie kolego bardzo trafne pytanie o co caman z tymi kolorami ? To na obudowie widać czy tylko w oznaczeniuEliotNes1 pisze:Panowie, ale pisząc o kolorach czarny czy czerwony macie na myśli faktyczny kolor czy jest to przyjęta nazwa jak czarne skrzynka w samolocie która jest faktycznie czerwona?
U mnie jest coś takiego
- badyl
- ___________________
- Posty: 298
- Rejestracja: 1 rok temu
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Radom
- Województwo: Mazowieckie
- Moje auto: Espace IV 2.0 T F4R
- Grand: Tak
- Rok produkcji: 2006
- LPG: Tak
- Kontakt:
Re: LPG w silniku 2.0T
Chodzi o kolor fabryczny reduktora AC R01 czerwony ja mam u siebie do 250 KM a podobno czarny jest do 150 KM
- EliotNes1
- Posty: 517
- Rejestracja: 1 rok temu
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Myszków
- Województwo: Śląskie
- Moje auto: Espace IV 2.0 T F4R
- Grand: Tak
- Rok produkcji: 2010
- LPG: Tak
- Kontakt:
Re: LPG w silniku 2.0T
Ciężko wykonać zdjęcie ale udało mi się podejść i wykonać foto tabliczki czy naklejki na reduktorze.
No i uspokoiłem się bo mam reduktor DRAGO SPORT do 350 KM.
No i uspokoiłem się bo mam reduktor DRAGO SPORT do 350 KM.
-
- Posty: 760
- Rejestracja: 3 lata temu
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Białystok
- Województwo: -----
- Moje auto: Espace IV 2.0 T F4R
- Grand: Tak
- Rok produkcji: 2003
- LPG: Tak
- Kontakt:
Re: LPG w silniku 2.0T
ok a jak mój nie ma kolorów jest srebrny cały kolor odlewu żeliwa chyba to mam się martwić czy poszukać oznaczenia bo jakoś nie brałem do głowy śmiga śmiga a na ile kucyków obliczony jest ciężko mi powiedziećbadyl pisze:Chodzi o kolor fabryczny reduktora AC R01 czerwony ja mam u siebie do 250 KM a podobno czarny jest do 150 KM
-
- Posty: 1851
- Rejestracja: 2 lata temu
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Rzeszów
- Województwo: Podkarpackie
- Moje auto: Espace IV 3.5 V6 24V V4Y
- Grand: Tak
- Rok produkcji: 2006
- LPG: Tak
- Kontakt:
Re: LPG w silniku 2.0T
Panowie, chodziło o reduktor firmy AC. ac r01 są dwie wersje czarny dekiel i czerwony. Pierwszy do 150KM drugi do 250KM, kolejna rzecz to te dotryski. Trzeba mieć świadomość, że dotryski można robić bo sterowniki mają taką możliwość, tylko jest pytanie po co, jak silnik tego nie potrzebuje przy poprawnym zamontowaniu i zestrojeniu a później serwisowaniu. Po to montujecie gaz, żeby na nim jeździć, instalacja ma się zwrócić a koszty jazdy to ma być LPG + serwis i tyle.
Kolejna sprawa, że pytałem o kolor, bo czasami gazownik może przez brak umiejętności lub zaoszczędzenie na gratach kosztem większego zarobku wkładając słabszy reduktor i w górze stosując dotryski lub też nie potrafi zestroić instalacji w górnych zakresach i maskuje to dotryskami lub też źle zamontował (niezgodnie ze sztuką) i przez to nie jest w stanie wyciągnąć poprawnego działania w pełnym zakresie obrotów i mocy i maskuje to dotryskami. Może czasami w porozumieniu z użytkownikiem (klientem) jakieś specjalnej troski silniki traktować dotryskami, bo może to ratować silnik, ale wtedy po co montować gaz?
https://www.google.pl/search?q=ac+r01&n ... 4&bih=1127
Jeszcze co do mrozu, to akurat była zima po -23 i na razie póki co nie przełączył się na PB. Choć staram się nie używać zbytnio silnika zanim się nagrzeje to raz się zdarzyło przy 2 kreskach i gaz się nie przełączył.
Kolejna sprawa, że pytałem o kolor, bo czasami gazownik może przez brak umiejętności lub zaoszczędzenie na gratach kosztem większego zarobku wkładając słabszy reduktor i w górze stosując dotryski lub też nie potrafi zestroić instalacji w górnych zakresach i maskuje to dotryskami lub też źle zamontował (niezgodnie ze sztuką) i przez to nie jest w stanie wyciągnąć poprawnego działania w pełnym zakresie obrotów i mocy i maskuje to dotryskami. Może czasami w porozumieniu z użytkownikiem (klientem) jakieś specjalnej troski silniki traktować dotryskami, bo może to ratować silnik, ale wtedy po co montować gaz?
https://www.google.pl/search?q=ac+r01&n ... 4&bih=1127
Jeszcze co do mrozu, to akurat była zima po -23 i na razie póki co nie przełączył się na PB. Choć staram się nie używać zbytnio silnika zanim się nagrzeje to raz się zdarzyło przy 2 kreskach i gaz się nie przełączył.
- EliotNes1
- Posty: 517
- Rejestracja: 1 rok temu
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Myszków
- Województwo: Śląskie
- Moje auto: Espace IV 2.0 T F4R
- Grand: Tak
- Rok produkcji: 2010
- LPG: Tak
- Kontakt:
Re: LPG w silniku 2.0T
Np. reduktory firmy Elpigaz mają kolory czarny do 160 KM, srebrny do 200 i czerwony do 350.
- badyl
- ___________________
- Posty: 298
- Rejestracja: 1 rok temu
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Radom
- Województwo: Mazowieckie
- Moje auto: Espace IV 2.0 T F4R
- Grand: Tak
- Rok produkcji: 2006
- LPG: Tak
- Kontakt:
Re: LPG w silniku 2.0T
Jak śmiga to dobrze ale warto sprawdzić i wiedzieć co się ma ze reduktor i do jakiej mocy dla własnego zadowolenia bynajmniejroxman pisze:ok a jak mój nie ma kolorów jest srebrny cały kolor odlewu żeliwa chyba to mam się martwić czy poszukać oznaczenia bo jakoś nie brałem do głowy śmiga śmiga a na ile kucyków obliczony jest ciężko mi powiedziećbadyl pisze:Chodzi o kolor fabryczny reduktora AC R01 czerwony ja mam u siebie do 250 KM a podobno czarny jest do 150 KM

-
- Posty: 760
- Rejestracja: 3 lata temu
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Białystok
- Województwo: -----
- Moje auto: Espace IV 2.0 T F4R
- Grand: Tak
- Rok produkcji: 2003
- LPG: Tak
- Kontakt:
Re: LPG w silniku 2.0T
Przez was się podlamalem gaziaz wsadził mi tommasetto Arctic 180 koni które po użytkowaniu realne ma 150 czyli na granicy cienia ale pal to licho tak to jest jak człowiek się nie zna
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
- EliotNes1
- Posty: 517
- Rejestracja: 1 rok temu
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Myszków
- Województwo: Śląskie
- Moje auto: Espace IV 2.0 T F4R
- Grand: Tak
- Rok produkcji: 2010
- LPG: Tak
- Kontakt:
Re: LPG w silniku 2.0T
Swoją drogą ciekawe czy te kolory są znormalizowne i wszystkie firmy stosują odpowiednie kolory do odpowiednich mocy?
Jeśli by tak było to roxman nie masz się czym martwić. Srebrne były by do ok. 200 KM
Jeśli by tak było to roxman nie masz się czym martwić. Srebrne były by do ok. 200 KM

- pR0SiAczekELBLAG
- Posty: 148
- Rejestracja: 1 rok temu
- Imię: Rafal
- Województwo: -----
- Moje auto: Espace IV 2.0 T F4R
- Grand: Tak
- Rok produkcji: 2007
- LPG: Tak
- Kontakt:
Re: LPG w silniku 2.0T
Takie przeboje miałem w clio 1.2 16v z instalką.. W tempie autostradowym czyli w tym samochodzie zawsze powyżej 4000rpm samochód zaczynał połykać konkretne ilości benzyny. Okazało się, że po prostu przechodził niezauważalnie w całości na noPb po przekroczeniu chyba 5000rpm (jakieś 150kmh), a powyżej 4000rpm noPb "dolewał"... Masakra to była - jedyne co pamiętamNemo pisze:(...) raczej mówimy o zastąpieniu gazu benzyną w momencie wystąpienia niewydolności instalacji gazowej.
Nie wiem jak w techu, a już szczególnie w innych instalacjach ale (jak mi to kiedyś gazmen wyjaśniał) w stagu to podobno działa tak, że w momencie jak przykładowo spada ciśnienie to sterownik przełącza poszczególne cylindry z LPG na PB, nawet wszystkie 4 i w ogóle tego nie sygnalizuje. Jak obciążenie (zapotrzebowanie na gaz) spada, to przełącza znowu na LPG.(...)I tak właśnie ratują się papraki, że wpakują byle co, wystroją byle jak, ale włączą wspieranie benzyną (wyłączają opcję wspomnianą powyżej) i potem "szczęśliwy" nabywca ucieszony jak mało spala gazu doznaje szoku, że benzyna nadal znika jak kiedyś

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość