LPG w silniku 2.0T

bergman
Posty: 799
Rejestracja: 2 lata temu
Imię: Marcin
Lokalizacja: Płock
Województwo: Mazowieckie
Moje auto: Espace IV 3.5 V6 24V V4Y
Grand: Nie
Rok produkcji: 2010
LPG: Tak
Kontakt:

Re: LPG w silniku 2.0T

Post autor: bergman » 1 rok temu

Czytam Wasze wypowiedzi i z tego co sam jako laik wyczytałem nt instalacji gazowych to wynika, że chyba coś tam niedomaga. U mnie gaz założyłem w tamtym roku we wrześniu i od tamtej pory ani razu gaz się nie przełączył na benzynę, no chyba, że skończył się gaz w butli. Nieważne, czy jadę delikatnie czy but w podłodze - nie ma szans, żeby się coś takiego wydarzyło. Przy przełączaniu z benzyny na gaz nie słychać ani nie czuć nawet na ułamek sekundy zmiany pracy silnika - jedyny dźwięk wydaje centralka od poziomu gazu. Przy temperaturach poniżej 0stC gaz włącza się po ok 800m spokojnej jazdy. Nie jestem pewien, ale jak silnik jest ciepły to odpala od razu na gazie. Jakbym wyłączył dźwięk w centralce to nie ma praktycznie żadnych "objawów" jazdy na gazie, także wydaje mi się, że musicie poprosić o dopracowanie Waszych instalacji. Mam sterownik LPG Tech 326, Espace 3,5.
Co więcej, takiego zachowania nie ma nawet w Scenicu I mojej mamy - instalacja Dream XXI założona w 2005 roku, do tego pory zrobione 180tys km (ale była wymieniona listwa zaworowa i regenerowałem reduktor).

Awatar użytkownika
EliotNes1
Posty: 517
Rejestracja: 1 rok temu
Imię: Darek
Lokalizacja: Myszków
Województwo: Śląskie
Moje auto: Espace IV 2.0 T F4R
Grand: Tak
Rok produkcji: 2010
LPG: Tak
Kontakt:

Re: LPG w silniku 2.0T

Post autor: EliotNes1 » 1 rok temu

bergman, mylisz z czymś dotrysk.
Moja instalacja nie przełącza na Pb jeśli gaz jest w butli. Przełączenie z Pb na LPG jest niewyczuwalne, tylko słychać jakiś klik przy butli. Dotrysk Pb następuje jednocześnie z pracą na LPG. U mnie ma to być powyżej 4k obrotów, ale tylko w przypadku szybkiego i nagłego zapotrzebowania na moc.
Jeśli przyspieszenie jest jednostajne, to dotrysku ma nie być nawet przy 6k obrotów. Chodzi tu tylko o nagłe, duże zapotrzebowanie na moc.
A instalacje sekwencyjne 4 generacji,jakie raczej wszyscy mamy, nigdy nie odpalają na LPG, tylko na Pb. Po odpaleniu, jeśli silnik jest ciepły to natychmiast przełącza na LPG. Natomiast instalacje 5 generacji nie potrzebują Pb w ogóle w baku. Odpala na LPG.

bergman
Posty: 799
Rejestracja: 2 lata temu
Imię: Marcin
Lokalizacja: Płock
Województwo: Mazowieckie
Moje auto: Espace IV 3.5 V6 24V V4Y
Grand: Nie
Rok produkcji: 2010
LPG: Tak
Kontakt:

Re: LPG w silniku 2.0T

Post autor: bergman » 1 rok temu

No właśnie mam na myśli dotrysk. Jeżeli brakuje mu paliwa przy nagłym wdepnięciu gazu, a przy jednostajnym przyspieszaniu kręci się bez problemu to wg mnie coś po prostu nie nadąża i dlatego ratuje się benzyną.
U mnie kiedy nie wdepniesz w podłogę to nie ma szans, żeby korzystał z benzyny. A 3,5 ma wyraźnie większe zapotrzebowanie :-)

cns80
Posty: 1128
Rejestracja: 1 rok temu
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa/Wawer
Województwo: Mazowieckie
Moje auto: Espace IV 2.0 T F4R
Grand: Nie
Rok produkcji: 2006
LPG: Tak
Kontakt:

Re: LPG w silniku 2.0T

Post autor: cns80 » 1 rok temu

bergman, ty akurat masz prawdopodobnie bardzo niską temperaturę przełączenia, bo żadne v6 nie przełączy się po 800m jazdy przy 0 stopni, bo ma bardzo fajny bilans cieplny w przeciwieństwie do rzędówek. No chyba że najpierw stoi odpalone 15 min to wtedy tak. Obstawiam że temperaturę przełączenia masz między 20-35 stopni.

3,5 ma o 75% większe zapotrzebowanie, za to o 50% więcej wtryskiwaczy i to wydajniejszych ;)

Awatar użytkownika
EliotNes1
Posty: 517
Rejestracja: 1 rok temu
Imię: Darek
Lokalizacja: Myszków
Województwo: Śląskie
Moje auto: Espace IV 2.0 T F4R
Grand: Tak
Rok produkcji: 2010
LPG: Tak
Kontakt:

Re: LPG w silniku 2.0T

Post autor: EliotNes1 » 1 rok temu

No właśnie też myślę, że gdzieś jest wąskie gardło skoro potrzebuje dotrysku.

Awatar użytkownika
Daroot
Posty: 939
Rejestracja: 1 rok temu
Imię: Darek
Lokalizacja: Olsztyn
Województwo: Warminsko-mazurskie
Moje auto: Espace IV 2.0 T F4R
Grand: Tak
Rok produkcji: 2004
LPG: Tak
Kontakt:

Re: LPG w silniku 2.0T

Post autor: Daroot » 1 rok temu

Powiedzmy sobie tak: dotrysk benzyny, to praca silnika na dwóch paliwach jednocześnie, w ustawionym przez instalatora zakresie.

Nie wiem w jaki sposób ma to obniżyć temp i wpłynąć na gniazda zaworowe, chyba że zakładamy że w górnym zakresie obrotów i obciążenia silnika, brakuje dawki lpg, wtedy wiadomo że temp leci w górę, a dotrysk PB wyrówna lub zbliży się do mieszanki stechiometrycznej.

No i nikt mi nie przekona, że włączenie dotrysków to 30 sekund, bo nie wystarczy zaznaczyć opcję w sterowniku. Ktoś mądrze wyżej napisał że dotrysk to maskowanie niedoróbek instalacji i w pełni się z tym zgadzam.

Akurat zapotrzebowanie w 3.5 jest paradoksalnie mniejsze niż w 2.0 Turbo, nie licząc ciśnienia reduktora.

Awatar użytkownika
lukaszek
Posty: 242
Rejestracja: 2 lata temu
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Lublin
Województwo: Lubelskie
Moje auto: Inne
Grand: Nie
Rok produkcji: 2009
LPG: Nie
Kontakt:

Re: LPG w silniku 2.0T

Post autor: lukaszek » 1 rok temu

Ja może się nie znam za bardzo ale dotrysk został włączony właśnie na ewentualność zbyt małego ciśnienia na reduktorze. Taka sytuacja miała miejsce 3 razy przy temperaturze poniżej minus 25 stopni kiedy dałem mocno w palnik. Gazmen wytłumaczył mi to w ten sposób - jeśli ściema to piszcie a jutro u niego jestem - silniki turbodoładowane w momencie zslsczenia turbiny mają duże zapotrzebowanie na paliwo. Przy niskich temperaturach gaz nie bardzo chce wychodzić z butli i może się tak zdarzyć że chwilowo spadnie ciśnie na reduktorze wtedy załączone są wtryskiwacze benzynowe (i to chyba też nie wszystkie tylko te które akurat są potrzebne) po czym gdy system wykryje że ciśnienie jest prawidłowe to powraca do zasilania samym lpg.
Co wy na to
Nadmienie że w normalnych warunkach gaz w podłodze nie powoduje żadnych problemów

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
EliotNes1
Posty: 517
Rejestracja: 1 rok temu
Imię: Darek
Lokalizacja: Myszków
Województwo: Śląskie
Moje auto: Espace IV 2.0 T F4R
Grand: Tak
Rok produkcji: 2010
LPG: Tak
Kontakt:

Re: LPG w silniku 2.0T

Post autor: EliotNes1 » 1 rok temu

Chciałeś chyba napisać, że jeśli system wykryje, że ciśnienie jest okej to powraca do zasilania samym LPG :)

Awatar użytkownika
Daroot
Posty: 939
Rejestracja: 1 rok temu
Imię: Darek
Lokalizacja: Olsztyn
Województwo: Warminsko-mazurskie
Moje auto: Espace IV 2.0 T F4R
Grand: Tak
Rok produkcji: 2004
LPG: Tak
Kontakt:

Re: LPG w silniku 2.0T

Post autor: Daroot » 1 rok temu

Zgadza się kolego, chodzi o niewydolność układu, być może termicznie i przez to ciśnieniowo.
Spada ciśnienie lpg na listwie (czy przez słaby reduktor, czy przez zbyt mały przekrój przewodu miedzianego/faro czy przez zamarzanie reduktora) i włącza się dotrysk.

Z kolei dalej idąc, jeśli wtryskiwacze będą niewydajne to mimo że będzie ciśnienie gazu odpowiednie, będzie uboga mieszanka i sterownik lpg tego nie wykryje, no może zapamięta błąd że pętli wtryskiwacze lpg.

Po czasie wykryje to ecu, po to ma korekty krótko i długoterminowe, poza tym może wywalić checka na desce - powinno dać to to myślenia.
Ostatnio zmieniony Wtorek, 14 Marzec 2017, 15:55 przez Daroot, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
manitou
Posty: 1808
Rejestracja: 4 lata temu
Imię: Sławek
Lokalizacja: Skierniewice
Województwo: Łódzkie
Moje auto: Espace III 2.0 16V F4R
Grand: Nie
Rok produkcji: 2000
LPG: Tak
Kontakt:

Re: LPG w silniku 2.0T

Post autor: manitou » 1 rok temu

Możesz kolego napisać nazwę reduktora i wtryskiwaczy? Znajdziesz to w dokumentacji.

Awatar użytkownika
EliotNes1
Posty: 517
Rejestracja: 1 rok temu
Imię: Darek
Lokalizacja: Myszków
Województwo: Śląskie
Moje auto: Espace IV 2.0 T F4R
Grand: Tak
Rok produkcji: 2010
LPG: Tak
Kontakt:

Re: LPG w silniku 2.0T

Post autor: EliotNes1 » 1 rok temu

Chciałem usunąć mój post bo lukaszek zmienił wpis, ale nie mogłam.

Awatar użytkownika
lukaszek
Posty: 242
Rejestracja: 2 lata temu
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Lublin
Województwo: Lubelskie
Moje auto: Inne
Grand: Nie
Rok produkcji: 2009
LPG: Nie
Kontakt:

Re: LPG w silniku 2.0T

Post autor: lukaszek » 1 rok temu

Wtryskiwacze napewno baracudy reduktor sprawdzę w domu i dopisze

Edit

Obrazek



Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony Wtorek, 14 Marzec 2017, 17:07 przez lukaszek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
EliotNes1
Posty: 517
Rejestracja: 1 rok temu
Imię: Darek
Lokalizacja: Myszków
Województwo: Śląskie
Moje auto: Espace IV 2.0 T F4R
Grand: Tak
Rok produkcji: 2010
LPG: Tak
Kontakt:

Re: LPG w silniku 2.0T

Post autor: EliotNes1 » 1 rok temu

manitou, kto ma napisać? Ja czy ktoś inny bo tak nie wynika jednoznacznie :)

-- wtorek, 14 marca 2017, 15:57 --

Aaaa, lukaszek

Awatar użytkownika
manitou
Posty: 1808
Rejestracja: 4 lata temu
Imię: Sławek
Lokalizacja: Skierniewice
Województwo: Łódzkie
Moje auto: Espace III 2.0 16V F4R
Grand: Nie
Rok produkcji: 2000
LPG: Tak
Kontakt:

Re: LPG w silniku 2.0T

Post autor: manitou » 1 rok temu

Tak tak, @lukaszek... Taka lawina postów, że się pomieszało :)
Może być też fotka reduktora. W tym silniku Barracudy powinny być bez dysz, ciekawe jak jest?

Awatar użytkownika
Nemo
Posty: 2355
Rejestracja: 2 lata temu
Imię: Nemo
Lokalizacja: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Moje auto: Espace IV 2.0 T F4R
Grand: Tak
Rok produkcji: 2004
LPG: Tak
Kontakt:

Re: LPG w silniku 2.0T

Post autor: Nemo » 1 rok temu

Ja w zasadzie nie wiem czy słowo dotryski to jest odpowiednie, bo dotrysk to kojarzy mi się ze specyficznym wymaganiem danego silnika (DODATKOWA dawka paliwa w jakimś tam przypadku), a tutaj raczej mówimy o zastąpieniu gazu benzyną w momencie wystąpienia niewydolności instalacji gazowej.
Nie wiem jak w techu, a już szczególnie w innych instalacjach ale (jak mi to kiedyś gazmen wyjaśniał) w stagu to podobno działa tak, że w momencie jak przykładowo spada ciśnienie to sterownik przełącza poszczególne cylindry z LPG na PB, nawet wszystkie 4 i w ogóle tego nie sygnalizuje. Jak obciążenie (zapotrzebowanie na gaz) spada, to przełącza znowu na LPG.
W stagu jest taka opcja "wyłącz przy pierwszym", która powoduje wycie centralki i stałe przełączenie paliwa w przypadku wystąpienia jakichkolwiek nieprawidłowości. Zawyło czyli wiemy, że coś nie halo i albo dolewamy paliwka (nie wnikamy póki co w powód) lub udajemy się do fachowca po diagnozę.

I tak właśnie ratują się papraki, że wpakują byle co, wystroją byle jak, ale włączą wspieranie benzyną (wyłączają opcję wspomnianą powyżej) i potem "szczęśliwy" nabywca ucieszony jak mało spala gazu doznaje szoku, że benzyna nadal znika jak kiedyś :evil:

Awatar użytkownika
EliotNes1
Posty: 517
Rejestracja: 1 rok temu
Imię: Darek
Lokalizacja: Myszków
Województwo: Śląskie
Moje auto: Espace IV 2.0 T F4R
Grand: Tak
Rok produkcji: 2010
LPG: Tak
Kontakt:

Re: LPG w silniku 2.0T

Post autor: EliotNes1 » 1 rok temu

Właśnie. Powinien być jakiś sygnał dźwiękowy przy dotrysku aby wiedzieć jak często i w jakich warunkach występuje. BRC podobno jest dobrą instalacją a też ma ten dotrysk. Chyba, że w każdej można to włączyć.

austryliew
Posty: 1851
Rejestracja: 2 lata temu
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Moje auto: Espace IV 3.5 V6 24V V4Y
Grand: Tak
Rok produkcji: 2006
LPG: Tak
Kontakt:

Re: LPG w silniku 2.0T

Post autor: austryliew » 1 rok temu

@EliotNes1 @lukaszek jaki masz ten reduktor (kolor)? Jak czarny na 150 KM to masz go za słabego i stąd przełączanie lub ustawienie dotrysku. Ja bym się na takie coś nie zgodził. Ja mam u siebie AC R01 ale czerwony na 250 KM i długo z gazownikiem zapewnialiśmy się, że nie ma być żadnych dotrysków a on mnie zapewniał, że reduktor jest po ich modyfikacji z poprawionej serii spokojnie obsłuży nawet (żebym nie skłamał) 280KM.

Jeśli masz reduktor na 250KM to dalej nie rozumiem dotrysków. To ma chodzić od pełnej do prawie pustej butli, z gazem do spodu. Przełączyć to się ma jak już spadnie ciśnienie od braku gazu a nie niewyrobienia przez instalację.

Awatar użytkownika
badyl
___________________
___________________
Posty: 298
Rejestracja: 1 rok temu
Imię: Paweł
Lokalizacja: Radom
Województwo: Mazowieckie
Moje auto: Espace IV 2.0 T F4R
Grand: Tak
Rok produkcji: 2006
LPG: Tak
Kontakt:

Re: LPG w silniku 2.0T

Post autor: badyl » 1 rok temu

Ja u siebie tez mam AC R01 czerwony, wtryski barracuda, filtr odstojnikowy, faro 8mm i żadnych dotrysków chodzi pięknie .

Awatar użytkownika
lukaszek
Posty: 242
Rejestracja: 2 lata temu
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Lublin
Województwo: Lubelskie
Moje auto: Inne
Grand: Nie
Rok produkcji: 2009
LPG: Nie
Kontakt:

Re: LPG w silniku 2.0T

Post autor: lukaszek » 1 rok temu

Według homologacji E8-67R-014619
Wychodzi ze to czerwony dziś sprawdzę pod maską.


Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
EliotNes1
Posty: 517
Rejestracja: 1 rok temu
Imię: Darek
Lokalizacja: Myszków
Województwo: Śląskie
Moje auto: Espace IV 2.0 T F4R
Grand: Tak
Rok produkcji: 2010
LPG: Tak
Kontakt:

Re: LPG w silniku 2.0T

Post autor: EliotNes1 » 1 rok temu

Być może właśnie mam do 150 KM. Sprawdzę. Ale gdy jest gaz w butli to nie przełącza na Pb. Nie wiem dlaczego o tym piszecie. Coś takiego u mnie w instalacji nie występuje nawet jeśli wcisnę pedał w podłogę.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 1 gość