Powietrze na listwie

Awatar użytkownika
szaffior
Posty: 117
Rejestracja: 4 lata temu
Imię: marcin
Lokalizacja: olkusz
Województwo: Małopolskie
Moje auto: Espace IV 1.9 dCi F9Q
Grand: Nie
Rok produkcji: 2004
LPG: Nie
Kontakt:

Powietrze na listwie

Post autor: szaffior » 3 lata temu

koledzy mam problem z odpaleniem autka a mianowicie po kilku próbach nie chce odpalic ,natomiast na plaka od strzału jezdzi normalnie nie szarpie ,odpowietrzam układ gruszka twarda nadal nic odkręcam czujnik na listwie a tam powietrze ,gdzie szukac przyczyny

krzycho306
Posty: 30
Rejestracja: 3 lata temu
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Bisztynek
Województwo: -----
Moje auto: Espace III 2.0 8V F3R
Grand: Nie
Rok produkcji: 1997
LPG: Tak
Kontakt:

Re: powietrze na listwie

Post autor: krzycho306 » 3 lata temu

Sprawdź dokładnie filtr paliwa czy tam jest szczelnie. jeśli masz wkład filtra paliwa to na tej pokrywce są oringi one często się podwijają i jest malutki oring na śrubce trzymającej tą pokrywkę. Ja bym zaczął od tego. A jak długo auto musi stać po zgaszeniu silnika żeby nie odpaliło??

Awatar użytkownika
szaffior
Posty: 117
Rejestracja: 4 lata temu
Imię: marcin
Lokalizacja: olkusz
Województwo: Małopolskie
Moje auto: Espace IV 1.9 dCi F9Q
Grand: Nie
Rok produkcji: 2004
LPG: Nie
Kontakt:

Re: powietrze na listwie

Post autor: szaffior » 3 lata temu

po ok 5 minutach trzeba długo kręcic

krzycho306
Posty: 30
Rejestracja: 3 lata temu
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Bisztynek
Województwo: -----
Moje auto: Espace III 2.0 8V F3R
Grand: Nie
Rok produkcji: 1997
LPG: Tak
Kontakt:

Re: powietrze na listwie

Post autor: krzycho306 » 3 lata temu

a gruszka rozumiem że wtedy miękka jest jak zaczynasz pompować. sprawdź dokładnie szczelność układu przy filtrze paliwa a jeśli tu będzie ok to prawdopodobnie wtryski tracą ciśnienie na przelewach.

Awatar użytkownika
szaffior
Posty: 117
Rejestracja: 4 lata temu
Imię: marcin
Lokalizacja: olkusz
Województwo: Małopolskie
Moje auto: Espace IV 1.9 dCi F9Q
Grand: Nie
Rok produkcji: 2004
LPG: Nie
Kontakt:

Re: powietrze na listwie

Post autor: szaffior » 3 lata temu

mam taką listwę ,zaznaczyłem na listwie strzałką powrót ,czy tam jest zawór bezpieczenstwa

-- niedziela, 12 kwietnia 2015, 08:15 --

cisnienie na listwie 260 bar a wtryski od -02 do 1,0
Załączniki
zawór.jpg

krzycho306
Posty: 30
Rejestracja: 3 lata temu
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Bisztynek
Województwo: -----
Moje auto: Espace III 2.0 8V F3R
Grand: Nie
Rok produkcji: 1997
LPG: Tak
Kontakt:

Re: powietrze na listwie

Post autor: krzycho306 » 3 lata temu

wtryski na przelewy trzeba sprawdzic

Awatar użytkownika
route
___________________
___________________
Posty: 3088
Rejestracja: 4 lata temu
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Koziegłowy k/Poznania
Województwo: Wielkopolskie
Moje auto: Espace IV 2.0 T F4R
Grand: Tak
Rok produkcji: 2003
LPG: Tak
Kontakt:

Re: Powietrze na listwie

Post autor: route » 3 lata temu

Strona główna forum ‹ Technika ‹ Renault Espace V (2015 - trwa) ‹ Mechanika EV
Jeszcze nie w sprzedaży , a już ........ . :D

Awatar użytkownika
spiochu
Posty: 3266
Rejestracja: 4 lata temu
Imię: Piotr
Lokalizacja: Dębe Wielkie
Województwo: Mazowieckie
Moje auto: Espace IV 2.0 T F4R
Grand: Tak
Rok produkcji: 2009
LPG: Tak
Kontakt:

Re: Powietrze na listwie

Post autor: spiochu » 3 lata temu

Koledze się pomyliło :) Przeniosłem :)

Wysłane z telefonu

Awatar użytkownika
ReborN
Posty: 121
Rejestracja: 3 lata temu
Imię: Paweł
Lokalizacja: Jeziorany
Województwo: Warminsko-mazurskie
Moje auto: Espace IV 2.0 T F4R
Grand: Nie
Rok produkcji: 2003
LPG: Tak
Kontakt:

Re: Powietrze na listwie

Post autor: ReborN » 3 lata temu

krzycho306 pisze:wtryski na przelewy trzeba sprawdzic
Kolega dobrze prawi. W commonrailu nie ma możliwości pojawienie się powietrza, gdyż w układzie cały czas panuje ciśnienie (niskie przed pompą) wysokie za. Prędzej będzie wyciek. Sprawdzenie przelewu polega na odłączeniu wtyczek z wtryskiwaczy, zdjęcie przewodów przelewowych, i zamontowanie w ich miejsce menzurek. Ktoś kręci rozrusznikiem a ty obserwujesz wtryski, czas kręcenia jakieś 5-10 sek. Jak nie ma menzurek można obadać organoleptycznie "wzrokowo" z którego najwięcej się leje.

Awatar użytkownika
m_adam
Posty: 3436
Rejestracja: 4 lata temu
Imię: Adam
Lokalizacja: Wawer
Województwo: -----
Moje auto: Avantime 3.0 V6 24V L7X
Grand: Nie
Rok produkcji: 2002
LPG: Nie
Kontakt:

Re: Powietrze na listwie

Post autor: m_adam » 3 lata temu

Chłopaki się wszystko zgadza, ale jaki jest normatyw? jeden może bardziej lać, ale równie dobrze wszystkie trochę więcej i wtedy nic z takiego pomiaru bo wniosków się nie wyciągnie...
Szczezre mówiąc wyjął bym 4 sztuki i oddał na stół pomiarowy za 30zł/szt (przykładowe ceny w wawie http://www.dieselauto.pl/regeneracja-wtryskiwaczy.html)

krzycho306
Posty: 30
Rejestracja: 3 lata temu
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Bisztynek
Województwo: -----
Moje auto: Espace III 2.0 8V F3R
Grand: Nie
Rok produkcji: 1997
LPG: Tak
Kontakt:

Re: Powietrze na listwie

Post autor: krzycho306 » 3 lata temu

tak kolego m-adam można je wymontować i oddac na stół ale nie każdej firmy wtryskiwacze da się regenerować a z tego co kojarzę to renault często bazował na systemie zasilania SIEMENS lub DELPHI a z tego co wiem to regeneracja wtryskiwaczy tych firm jest albo nie możliwa albo mocno kosztowna.Problemem może być również sam demontaż wtryskiwaczy bo one w silnikach renault często stawiają duży opór a jak nie będą chciały wyjść to robią się koszty bo prawdopodobnie będzie je trzeba rozwiercać a firma zajmująca się tym w Olsztynie np bierze 390 zł/szt. potem dochodzą koszty nowych wtryskiwaczy i ich montaż. a co do przelewów to łatwo to sprawdzić, ma lać na przelewie jak najmniej, a jak któryś leje sporo to znaczy że układ właśnie na tym wtrysku gubi ciśnienie i stąd problem z uruchomieniem, problemem niemożności odpalenia auta rozrusznikiem może być również uszkodzony zawór na listwie, ale ja bym sprawdził przelewy, bo to podstawa w tym systemie zasilania.

Awatar użytkownika
szaffior
Posty: 117
Rejestracja: 4 lata temu
Imię: marcin
Lokalizacja: olkusz
Województwo: Małopolskie
Moje auto: Espace IV 1.9 dCi F9Q
Grand: Nie
Rok produkcji: 2004
LPG: Nie
Kontakt:

Re: Powietrze na listwie

Post autor: szaffior » 3 lata temu

własnie odkręciłem na listwie zawór bezpieczenstwa(zaznaczony na zdjęciu ) był zardzewiały więc go przeczysciłem szczotką drucianą i przedmuchałem kompresorem jak narazie odpala poczekam jak silnik trochę ostygnie i spróbuje ponownie go odpalić

Awatar użytkownika
m_adam
Posty: 3436
Rejestracja: 4 lata temu
Imię: Adam
Lokalizacja: Wawer
Województwo: -----
Moje auto: Avantime 3.0 V6 24V L7X
Grand: Nie
Rok produkcji: 2002
LPG: Nie
Kontakt:

Re: Powietrze na listwie

Post autor: m_adam » 3 lata temu

krzycho306 pisze:tak kolego m-adam można je wymontować i oddac na stół ale nie każdej firmy wtryskiwacze da się regenerować a z tego co kojarzę to renault często bazował na systemie zasilania SIEMENS lub DELPHI a z tego co wiem to regeneracja wtryskiwaczy tych firm jest albo nie możliwa albo mocno kosztowna.Problemem może być również sam demontaż wtryskiwaczy bo one w silnikach renault często stawiają duży opór a jak nie będą chciały wyjść to robią się koszty bo prawdopodobnie będzie je trzeba rozwiercać a firma zajmująca się tym w Olsztynie np bierze 390 zł/szt. potem dochodzą koszty nowych wtryskiwaczy i ich montaż. a co do przelewów to łatwo to sprawdzić, ma lać na przelewie jak najmniej, a jak któryś leje sporo to znaczy że układ właśnie na tym wtrysku gubi ciśnienie i stąd problem z uruchomieniem, problemem niemożności odpalenia auta rozrusznikiem może być również uszkodzony zawór na listwie, ale ja bym sprawdził przelewy, bo to podstawa w tym systemie zasilania.
co to znaczy jak najmniej? 2, 5, 20? w jakim czasie pomiaru? przy jakich obrotach? ile jest akceptowalnie?
wiem wiem, lepiej zostawić jak jest albo pomierzyć kubkiem :D
jak ktoś nie chce, to nie robi, przecież nie zmuszam :)
Ostatnio zmieniony Niedziela, 12 Kwiecień 2015, 17:43 przez m_adam, łącznie zmieniany 2 razy.

krzycho306
Posty: 30
Rejestracja: 3 lata temu
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Bisztynek
Województwo: -----
Moje auto: Espace III 2.0 8V F3R
Grand: Nie
Rok produkcji: 1997
LPG: Tak
Kontakt:

Re: Powietrze na listwie

Post autor: krzycho306 » 3 lata temu

a powiedz kolego w którym miejscu był zardzewiały? jak listwa wygląda od środka jak go wykręciłeś?

Awatar użytkownika
szaffior
Posty: 117
Rejestracja: 4 lata temu
Imię: marcin
Lokalizacja: olkusz
Województwo: Małopolskie
Moje auto: Espace IV 1.9 dCi F9Q
Grand: Nie
Rok produkcji: 2004
LPG: Nie
Kontakt:

Re: Powietrze na listwie

Post autor: szaffior » 2 lata temu

tak wyglądza nowy cena 380 zł na allegro ,zaznaczony w tym miejscu cały przyrdzewiały wyglądało na to ze był cały czas otwarty i przelewał do powrotu

-- wtorek, 14 kwietnia 2015, 17:10 --

prawdopodobnie problem z odpalaniem opanowany ,na listwie jest zawór bezpieczenstwa ten oznaczony na czerwono był zardzewiały i zablokowany i cisnienie zamiast na wtryski szło przez zawór który był cały czas otwarty dlatego miał problemy z rozruchem narazie odpala bez problemów

-- sobota, 19 września 2015, 06:20 --

odpala bez problemu
Załączniki
czujnik bezp.jpg
czujnik bezp.jpg (32.33 KiB) Przejrzano 3438 razy

richi9
Posty: 1005
Rejestracja: 4 lata temu
Imię: Ryszard
Lokalizacja: Kraków
Województwo: Małopolskie
Moje auto: Espace IV 2.0 T F4R
Grand: Tak
Rok produkcji: 2007
LPG: Tak
Kontakt:

Re: Powietrze na listwie

Post autor: richi9 » 2 lata temu

Zawsze jest możliwość pojawienia sie powietrza nawet w CR... A jak z baku zasysa powietrze. Np smok jest pęknięty itp.

Awatar użytkownika
Jarekszwabi
Posty: 33
Rejestracja: 2 lata temu
Imię: Jarek
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
Moje auto: Espace IV 1.9 dCi F9Q
Grand: Nie
Rok produkcji: 2006
LPG: Nie
Kontakt:

Re: Powietrze na listwie

Post autor: Jarekszwabi » 2 lata temu

Jak w baku jest mało paliwa tzn rezerwa albo blisko rezerwy to podczas jazdy miejskiej zawsze będzie z paliwem zasysał powietrze.
i małe ilości powietrza nie powinny wpływać na prace silnika.

Darekmoto3
Posty: 82
Rejestracja: 4 lata temu
Imię: Darekmoto3
Lokalizacja: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Moje auto: Espace III 3.0 V6 24V L7X
Grand: Tak
Rok produkcji: 2002
LPG: Nie
Kontakt:

Re: Powietrze na listwie

Post autor: Darekmoto3 » 2 lata temu

Podepnę się w temacie silnika F9Q 1,9 dCi w Scenicu 2003. Nie uruchamia się. Tzn, jechał i nagle stanął. Wydaje mi się że nie dostaje paliwa na pompę wtryskową. Gdy podpompuję ciśnienie na gruszce, pozwala na odpalenie na chwilę i gaśnie (ok 5-10 sekund pracy silnika). Gdy w czasie pracy silnika będę gruszką podawał paliwo, będzie pracował. Gdy przestanę pompować, gaśnie po upływie kilku sekund. W twardym, przeźroczystym przewodzę paliwowym łączącym gruszkę z filtrem paliwa widać pęcherzyki powietrza. Ale gdy silnik pracuje a ja naciskam na tą gruszeczkę, powietrza w rurce już nie ma.
Wężyk karbowany, zasilający pompę wtryskową (pomiędzy filtrem paliwa a pompą) jest sprawny, nie przetarty. Sprawdziłem zawór ciśnienia montowany bezpośrednio na pompie, jest sprawny, po podaniu napięcia działa.
Na listwie wtryskowej , bliżej pompy wtryskowej jest jakiś czujnik z trzema przewodami- gdy silnik pracuje i zdejmę wtyczkę z tego czujnika, silnik gaśnie. I w takim stanie słychać brzęczenie zaworu ciśnienia zamontowanego na pompie wtryskowej (delikatnie buczy). Po kilkunastu sekundach takiego buczenia następuje cisza.
Aha, również w przypadku zaworu ciśnienia bezpośrednio na pompie, po odłączeniu dwużyłowej wtyczki, silnik natychmiast gaśnie.
Filtr paliwa nowy. Zastanawiam się co to może być? Grucha i zwrotny zawór na niej? Gdy podpompuję na niej ciśnienie, za chwilkę jest miękka. Czy jest jakiś sposób żeby ją sprawdzić i ewentualnie wyeliminować? Widziałem ile jest z nią wymiany- czy ewentualnie wymieniać samą gruchę czy razem z tymi plastikowymi, sztywnymi przewodami paliwowymi?
Z drugiej strony objawy mogą wskazywać na pompę wtryskową że nie zasysa paliwa z filtra, a cierpliwie czeka aż dostanie paliwo z pompowanej gruszki.
Wcześniej nie było większych problemów z zapalaniem. Trochę sobie pomielił, pomielił, ale to pewnie wina trzech uszkodzonych świec żarowych. Już nie pamiętam czy po zgaszeniu i od razu, ponownym zapaleniu- miał zwłokę czy palił od dotknięcia?

Awatar użytkownika
sylas
___________________
___________________
Posty: 1375
Rejestracja: 2 lata temu
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Łomianki
Województwo: Mazowieckie
Moje auto: Espace III 2.0 16V F4R
Grand: Nie
Rok produkcji: 2001
LPG: Tak
Kontakt:

Re: Powietrze na listwie

Post autor: sylas » 2 lata temu

a pompa w zbiorniku?
Skoro jak pompujesz ręcz nie to silnik działa to znaczy, że wtryskowa jest OK. Pompa wtryskowa ma małą wydajność ssania, a pracuje na tłoczenie i sama ze zbiornika nie zassa. W baku jest druga pompa, niskociśnieniowa ale to ona podaje paliwo przez filtr (filtrY?) do pompy wtryskowej. Opisane przez ciebie symptomy sugerują pokłonić się na tym właśnie ustrojstwem.

Darekmoto3
Posty: 82
Rejestracja: 4 lata temu
Imię: Darekmoto3
Lokalizacja: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Moje auto: Espace III 3.0 V6 24V L7X
Grand: Tak
Rok produkcji: 2002
LPG: Nie
Kontakt:

Re: Powietrze na listwie

Post autor: Darekmoto3 » 2 lata temu

Szczerze? Na ruskim Dialogysie nie widziałem pompy elektrycznej i nie drążyłem tematu. Myślałem że grucha służy do podtrzymania opadania paliwa do zbiornika i że to właśnie pompa wtryskowa ssie paliwo ze zbiornika. Udaję się więc w tym kierunku. Będę pisał co i jak :-) Dziękuję za pomoc.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość