Problem z prądem po zamknięciu auta

Parysarab
Posty: 34
Rejestracja: 1 rok temu
Imię: Chris
Lokalizacja: Torun
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Moje auto: Espace IV 3.5 V6 24V V4Y
Grand: Nie
Rok produkcji: 2005
LPG: Nie
Kontakt:

Re: problem z prądem

Post autor: Parysarab » 2 miesięcy temu

A na temat E IV to z checia plusy i minusy. Nie ukrywam ze jestem za motorem 3.5 v6

Rafl
Posty: 81
Rejestracja: 5 miesięcy temu
Imię: Rafał
Lokalizacja: Niemica
Województwo: Zachodniopomorskie
Moje auto: Espace IV 2.0 T F4R
Grand: Tak
Rok produkcji: 2003
LPG: Tak
Kontakt:

Re: problem z prądem

Post autor: Rafl » 2 miesięcy temu

Parysarab pisze:
2 miesięcy temu
No wlasnie, na you...... Jest pelno filmikow i wszyscy twierdza ze ma byc 0,03 maks0,05 wiec w koncu jak to jest z rym poborem pradu. U mnie aku padlo, wzialem drugi zobaczymy.
Nadmienie ze wszystko dziala z elektryki
być może w 126p będzie nawet 0.001 :D

Jakkow
Posty: 80
Rejestracja: 4 lata temu
Imię: Jakub
Lokalizacja: Koszalin
Województwo: Zachodniopomorskie
Moje auto: Espace III 2.0 16V F4R
Grand: Nie
Rok produkcji: 2002
LPG: Nie
Kontakt:

Re: problem z prądem

Post autor: Jakkow » 2 miesięcy temu

A ten pomiar to czym był dokonywany, jakim multimetrem z jakimi błędami pomiarowymi?

Awatar użytkownika
spiochu
Posty: 3246
Rejestracja: 4 lata temu
Imię: Piotr
Lokalizacja: Dębe Wielkie
Województwo: Mazowieckie
Moje auto: Espace IV 2.0 T F4R
Grand: Tak
Rok produkcji: 2009
LPG: Tak
Kontakt:

Re: problem z prądem

Post autor: spiochu » 2 miesięcy temu

Proszę trzymać się tematu i nie zbaczać na żadne plusy i minusy...

Wysłane z telefonu


pepe40
Posty: 158
Rejestracja: 1 rok temu
Imię: Piotr
Lokalizacja: Lubartów
Województwo: Lubelskie
Moje auto: Espace III 2.0 16V F4R
Grand: Nie
Rok produkcji: 2001
LPG: Tak
Kontakt:

Re: problem z prądem

Post autor: pepe40 » 2 miesięcy temu

U mnie po wyjęciu bezpiecznika od modułu zarządzania kabiną inaczej modułu komfortu pobór prądu spada ze 120 mA do około 15 mA. Wyraźnie to wskazuje na BSI w którym siedzi ten moduł. Widocznie czegoś nie usypia do końca. Teraz jak były duże mrozy to po trzech dniach postoju ciężko było odpalić pomimo tego, że mam nowy akumulator. Wcześniej miałem Espace II i tam pobór prądu był na poziomie 10 mA. Zero problemów po dłuższym postoju.

Jakkow
Posty: 80
Rejestracja: 4 lata temu
Imię: Jakub
Lokalizacja: Koszalin
Województwo: Zachodniopomorskie
Moje auto: Espace III 2.0 16V F4R
Grand: Nie
Rok produkcji: 2002
LPG: Nie
Kontakt:

Re: problem z prądem

Post autor: Jakkow » 2 miesięcy temu

W samochodach z CAN to BSI jest połączone szyną z licznikiem i często mimo uspienia BSI nie wylącza wszystkiego , najczęściej scalaki w liczniku są już out, potrzebna wymiana . Wtedy wzrasta pobór prądu.

pepe40
Posty: 158
Rejestracja: 1 rok temu
Imię: Piotr
Lokalizacja: Lubartów
Województwo: Lubelskie
Moje auto: Espace III 2.0 16V F4R
Grand: Nie
Rok produkcji: 2001
LPG: Tak
Kontakt:

Re: problem z prądem

Post autor: pepe40 » 2 miesięcy temu

Licznik u siebie wyjmowałem. Niestety nic to nie pomogło. Dalej pobór prądu 120 mA.

Jakkow
Posty: 80
Rejestracja: 4 lata temu
Imię: Jakub
Lokalizacja: Koszalin
Województwo: Zachodniopomorskie
Moje auto: Espace III 2.0 16V F4R
Grand: Nie
Rok produkcji: 2002
LPG: Nie
Kontakt:

Re: problem z prądem

Post autor: Jakkow » 2 miesięcy temu

spróbuj jeszcze z takim chwytem a mianowicie ogrzej suszarką BSI i zobacz wtedy pobór prądu, bo BSI tez z tą elektroniką ma problemy.

Parysarab
Posty: 34
Rejestracja: 1 rok temu
Imię: Chris
Lokalizacja: Torun
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Moje auto: Espace IV 3.5 V6 24V V4Y
Grand: Nie
Rok produkcji: 2005
LPG: Nie
Kontakt:

Re: problem z prądem

Post autor: Parysarab » 2 miesięcy temu

U mnie po wyjeciu bezpiecznika od ikony licznik , i chyba centralny pobor pradu spada do 0.05A. Jest to bezpiecznik czwarty od doly i rzad pierwszy z lewej

pepe40
Posty: 158
Rejestracja: 1 rok temu
Imię: Piotr
Lokalizacja: Lubartów
Województwo: Lubelskie
Moje auto: Espace III 2.0 16V F4R
Grand: Nie
Rok produkcji: 2001
LPG: Tak
Kontakt:

Re: problem z prądem

Post autor: pepe40 » 2 miesięcy temu

Parysarab pisze:
2 miesięcy temu
U mnie po wyjeciu bezpiecznika od ikony licznik , i chyba centralny pobor pradu spada do 0.05A. Jest to bezpiecznik czwarty od doly i rzad pierwszy z lewej
Jest do bezpiecznik od modułu zarządzania kabiną. Jak wyjmiesz bezpiecznik i zamkniesz auto pilotem to odczekaj trochę. Powinno jeszcze spaść do około 15 mA.
Jakkow pisze:
2 miesięcy temu
spróbuj jeszcze z takim chwytem a mianowicie ogrzej suszarką BSI i zobacz wtedy pobór prądu, bo BSI tez z tą elektroniką ma problemy.
Spróbuję tak zrobić.

Parysarab
Posty: 34
Rejestracja: 1 rok temu
Imię: Chris
Lokalizacja: Torun
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Moje auto: Espace IV 3.5 V6 24V V4Y
Grand: Nie
Rok produkcji: 2005
LPG: Nie
Kontakt:

Re: problem z prądem

Post autor: Parysarab » 2 miesięcy temu

Jak wyciagne ten mały bezpiecznik, to nie zamkne juz auta z pilota, odcina zasilanie.

pepe40
Posty: 158
Rejestracja: 1 rok temu
Imię: Piotr
Lokalizacja: Lubartów
Województwo: Lubelskie
Moje auto: Espace III 2.0 16V F4R
Grand: Nie
Rok produkcji: 2001
LPG: Tak
Kontakt:

Re: problem z prądem

Post autor: pepe40 » 2 miesięcy temu

Faktycznie, nie pomyślałem. Trzeba zamknąć pilotem przy otwartych drzwiach kierowcy i dopiero wyjąć bezpiecznik, a drzwi niech zostaną otwarte. U mnie po około 30 s spada do 15 mA.
Dobrze by było jakby więcej kolegów zrobiło pomiary. Wtedy byśmy byli pewni czy tak ten model ma czy coś się zepsuło. Elektronik u którego byłem latem zeszłego roku twierdził, że 120 mA to stanowczo za dużo.

kodi28
Posty: 31
Rejestracja: 2 lata temu
Imię: Darek
Województwo: -----
Moje auto: Espace III 2.0 16V F4R
Grand: Tak
Rok produkcji: 1999
LPG: Nie
Kontakt:

Re: problem z prądem

Post autor: kodi28 » 2 miesięcy temu

Jak przedmówcy pisali podtrzymanie pamięci w modułach i pikająca diodka to z czego ma brać z nieba ha ha ha ha tylko z aku, a takie ubytki to w czasie jazdy doładuje. Problemem będzie jak wartości będą powyżej 200 mA to może mostek prostowniczy w altku. Włączone żarówki też by wypompowały ale nimi to BSI steruje.A przy dużych mrozach to aku samoistnie traci pojemność dlatego jak są duże mrozy a mało się pomyka to wskazane jest doładowywanie aku prostownikiem

pepe40
Posty: 158
Rejestracja: 1 rok temu
Imię: Piotr
Lokalizacja: Lubartów
Województwo: Lubelskie
Moje auto: Espace III 2.0 16V F4R
Grand: Nie
Rok produkcji: 2001
LPG: Tak
Kontakt:

Re: problem z prądem

Post autor: pepe40 » 2 miesięcy temu

Ha, ha, ha, ha. Teoria teorią, a praktyka mówi co innego. Czytałeś dokładnie co wcześniej napisałem, czy chcesz się tylko trochę powymądrzać?
Po wyjęciu jednego bezpiecznika pobór prądu spada 10-cio krotnie i to jest według Ciebie normalne, że jeden moduł pobiera tyle prądu w uśpieniu. Jakby każdy moduł brał tyle prądu to po wyłączeniu auta trzeba by było od razu odłączać akumulator, żeby odpalić następnego dnia.
Mój poprzedni akumulator (Exide premium 72Ah) wytrzymał tylko 2 lata. Nie powiesz mi, że ten pobór nie miał wpływu na tak krótką żywotność.
Więcej pożytku byłoby jak byś wziął i zmierzył u Siebie pobór prądu w uśpieniu. Być może ten typ tak ma i niepotrzebnie szukamy przyczyny. Ale do stwierdzenia tego na 100% potrzeba większej ilości pomiarów.
Kolego Jakkow, a u ciebie ile ciągnie prądu?

Jakkow
Posty: 80
Rejestracja: 4 lata temu
Imię: Jakub
Lokalizacja: Koszalin
Województwo: Zachodniopomorskie
Moje auto: Espace III 2.0 16V F4R
Grand: Nie
Rok produkcji: 2002
LPG: Nie
Kontakt:

Re: problem z prądem

Post autor: Jakkow » 2 miesięcy temu

W moim plastiku pobór po uśpieniu spada do 17mA.

pepe40
Posty: 158
Rejestracja: 1 rok temu
Imię: Piotr
Lokalizacja: Lubartów
Województwo: Lubelskie
Moje auto: Espace III 2.0 16V F4R
Grand: Nie
Rok produkcji: 2001
LPG: Tak
Kontakt:

Re: problem z prądem

Post autor: pepe40 » 2 miesięcy temu

Dzięki za pomiary. Czyli jednak coś u mnie pada w BSI. Na wiosnę jeszcze raz spróbuję z tym zawalczyć.

Awatar użytkownika
flatron316
Posty: 648
Rejestracja: 3 lata temu
Imię: Marek
Lokalizacja: 3Miasto
Województwo: Pomorskie
Moje auto: Espace III 2.0 16V F4R
Grand: Nie
Rok produkcji: 2000
LPG: Tak
Kontakt:

Re: problem z prądem

Post autor: flatron316 » 2 miesięcy temu

pepe40 pisze:
2 miesięcy temu
Ha, ha, ha, ha. Teoria teorią, a praktyka mówi co innego. Czytałeś dokładnie co wcześniej napisałem, czy chcesz się tylko trochę powymądrzać?
Po wyjęciu jednego bezpiecznika pobór prądu spada 10-cio krotnie i to jest według Ciebie normalne, że jeden moduł pobiera tyle prądu w uśpieniu. Jakby każdy moduł brał tyle prądu to po wyłączeniu auta trzeba by było od razu odłączać akumulator, żeby odpalić następnego dnia.
Mój poprzedni akumulator (Exide premium 72Ah) wytrzymał tylko 2 lata. Nie powiesz mi, że ten pobór nie miał wpływu na tak krótką żywotność.
Więcej pożytku byłoby jak byś wziął i zmierzył u Siebie pobór prądu w uśpieniu. Być może ten typ tak ma i niepotrzebnie szukamy przyczyny. Ale do stwierdzenia tego na 100% potrzeba większej ilości pomiarów.
Kolego Jakkow, a u ciebie ile ciągnie prądu?
Z jednym się zgodzę - jak zrobimy więcej pomiarów będzie można porównać i ustalić ile tego prądu średnio nasze fury pobierają.
Reszta to ruletka .
Ty się teraz wymądrzasz -nie ma co szydzić.
"Po wyjęciu bezpiecznika" -a wiesz co na nim jeszcze wisi?
Tylko BSI?Jesteś pewien?
Ja tam wiem że we francuzach zasadą jest brak zasad.Dwa takie same egzemplarze mogą mieć kilka róznych rozwiązań,w kablach i połaczeniach też-fabrycznych rozwiązań!!!
A wiesz kto się wpiął czym w instalację i gdzie z poprzednich użytkowników auta?
Tak że ja bym taki prędki w osądach nie był.
Dobranoc

Parysarab
Posty: 34
Rejestracja: 1 rok temu
Imię: Chris
Lokalizacja: Torun
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Moje auto: Espace IV 3.5 V6 24V V4Y
Grand: Nie
Rok produkcji: 2005
LPG: Nie
Kontakt:

Re: problem z prądem

Post autor: Parysarab » 2 miesięcy temu

Ja w piatek jade do serwisu i powinni mi powiedziec czy wszystko gra czy cos jednak zre ten prad.

pepe40
Posty: 158
Rejestracja: 1 rok temu
Imię: Piotr
Lokalizacja: Lubartów
Województwo: Lubelskie
Moje auto: Espace III 2.0 16V F4R
Grand: Nie
Rok produkcji: 2001
LPG: Tak
Kontakt:

Re: problem z prądem

Post autor: pepe40 » 2 miesięcy temu

Parysarab pisze:
2 miesięcy temu
Ja w piatek jade do serwisu i powinni mi powiedziec czy wszystko gra czy cos jednak zre ten prad.
Jak się czegoś dowiesz to daj znać.
flatron316 pisze:
2 miesięcy temu
Ty się teraz wymądrzasz -nie ma co szydzić.
Nie szydzę. To była moja odpowiedź na śmiech kolegi kodi28
kodi28 pisze:
2 miesięcy temu
to z czego ma brać z nieba ha ha ha ha
flatron316 pisze:
2 miesięcy temu
"Po wyjęciu bezpiecznika" -a wiesz co na nim jeszcze wisi?
Tylko BSI?Jesteś pewien?
Ja tam wiem że we francuzach zasadą jest brak zasad.Dwa takie same egzemplarze mogą mieć kilka róznych rozwiązań,w kablach i połaczeniach też-fabrycznych rozwiązań!!!
A wiesz kto się wpiął czym w instalację i gdzie z poprzednich użytkowników auta?
Tak że ja bym taki prędki w osądach nie był.
Instalacja przejrzana. Wygląda na fabryczną. Żadnych dodatkowych bajerów.

Tak apropo wróciłeś już do domu? Obiecałeś mi sprawdzić jedną rzecz DDT.

Parysarab
Posty: 34
Rejestracja: 1 rok temu
Imię: Chris
Lokalizacja: Torun
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Moje auto: Espace IV 3.5 V6 24V V4Y
Grand: Nie
Rok produkcji: 2005
LPG: Nie
Kontakt:

Re: problem z prądem

Post autor: Parysarab » 2 miesięcy temu

A wiec sprawa wyglada tak, pobór w E3 powinien wynosic maksymalnie 0,05A w stanie spoczynku, według serwisówki i elektryka, zas kazdy inny pomiar wyzej niz 0,07A powinien zmusic uzytkownika do szukania przyczyny zerania pradu na postoju. wiec na sobote rozkładam okret i szukam po kolei łacznie z licznikiem. Najlepsze jest to ze wszystko jest sprawne, zadnych błedów na komputerze.

a niechciałbym go sprzedawac z byle małej głupotki lub nie np. walniety BSI

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości